نمایش خودروی سوپراسپرت تویوتا برای مسابقات لمان

بد نیست بدانید بالاترین سطح مسابقات 24 ساعته لمان و WEC که در فصل 2020-2021 انجام خواهد شد، دیگر با نام LMP1 خوانده نمی‌شود بلکه قرار شده این رده با نام Hypercars یا همان خودروهای بسیار قدرتمند شناخته شود. این رده شامل دو سری خودرو خواهد بود: اول نمونه‌های آزمایشی در فرم خودروهای مسابقه‌ای و دوم نسخه‌های مسابقه‌ای از خودروهایی سوپراسپرت که در حال حاضر در خیابان‌ها اجازه تردد دارند.

خودروسازی که با خودروی مسابقه‌ای ساخته شده براساس یک مدل خیابانی در رده Hypercars حضور دارد، موظف است حداقل 20 نمونه خیابانی از خودروی موردنظر را ظرف 2 سال تولید کند.تویوتا تصمیم گرفته خودروی نماینده خود در این رقابت‌ها را در رده دوم شکل دهد، یعنی نمونه‌ای مسابقه ای از خودروی سوپراسپرت GR که در ژانویه 2018 به نمایش درآمد. فرم کلی این خودرو شباهت زیادی به کانسپت سوپراسپرت GR داشته اما به منظور بهبود آیرودینامیک تغییراتی را تجربه کرده است.

طبق اخبار واصله از شرکت تویوتا، تیم Toyota Gazoo Racing با این خودروی آزمایشی هیبرید در مسابقات فصل 2020-2021 شرکت خواهد کرد. این خودرو و نمونه خیابانی آن در حال حاضر در مرکز فنی این شرکت در هیگاشی-فوجی در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند.

تویوتا همچنین از رقابت با سایر خودروسازان در مسابقات 24 ساعته لمان و WEC استقبال کرده است. از میان شرکت‌های مختلف تاکنون شرکت استون‌مارتین با مدل مسابقه‌ای والکایری، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس با مدل SCG 007 و همچنین تیم ByKolles Racing برای شرکت در این رقابت ها اعلام حضور کرده‌اند.

بررسی‌های جاده‌ای خودروی مسابقه‌ای تویوتا از سال آینده آغاز خواهد شد. نام این خودرو هنوز اعلام نشده و مشخصات فنی نمونه خیابانی تویوتا GR Super Sport که این خودرو براساس آن ساخته شده نیز هنوز اعلام نشده اما براساس وعده شرکت سازنده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده نزدیک از این خودرو خبرهای بیشتری بشنویم.

براساس قوانین جدید، خودروسازی که با خودروی مسابقه‌ای ساخته شده براساس یک مدل خیابانی در رده Hypercars حضور دارد، موظف است حداقل 20 نمونه خیابانی از خودروی موردنظر را ظرف 2 سال تولید کند.

همچنین براساس این قوانین حداکثر وزن مجاز خودروها برابر با 1100 کیلوگرم بوده و متوسط قدرت خروجی آنها باید 738 اسب‌بخار باشد. این خودروها باید بتوانند در شرایط مسابقه ظرف 3 دقیقه و 30 ثانیه یک دور پیست را بپیمایند.

بد نیست بدانید مجهز بودن این خودروها به سیستم هیبرید الزامی نیست اما در صورتی‌که به چنین سیستمی مجهز شوند، نباید نیرویی بیش از 268 اسب‌بخار از این سامانه استخراج کنند.

به منظور ایجاد فضایی برای رقابت میان خودروهای هیبرید AWD و خودروهایی که هیبرید نبوده و از سیستم 2WD بهره می‌برند، سیستم BoP یا برقراری تعادل عملکرد موردقبول خواهد بود. همچنین تایر خودروهای شرکت‌کننده در مسابقه تنها از یک شرکت تامین خواهد شد.

مترجم :