• تويوتا GR H2 ريسينگ
  • تويوتا GR H2 ريسينگ
  • تويوتا GR H2 ريسينگ
  • تويوتا GR H2 ريسينگ
  • تويوتا GR H2 ريسينگ

خودروی هیدروژنسوز لمان

معرفی تویوتا GR H2 ریسینگ

21 خرداد 1402 11:44

شرکت تویوتا این اواخر بسیار فعال بوده و چندین کانسپت را معرفی کرده است، که هرکدام ویژگی‌های ظاهری و فناوری محصولات آینده این برند را نمایش می‌دهد. اکنون این مسیر با معرفی مدل مسابقه‌­ای GR H2 Racing در پیست دلا سارته و توسط مدیرعامل تویوتا، شکل تازه­‌ای به خود گرفته است.

قوای حرکتی این خودرو ترکیبی از سامانه هیبرید و پیشرانه هیدروژن توصیف شده، اما خودروساز ژاپنی از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرده است.طول و عرض تویوتا GR H2 Racing به ترتیب 2.4 و 2.05 متر اعلام شده است، بنابراین مدل جدید از نمونه اولیه LMP1-H Le Mans با طول و عرض به ترتیب 4.65 و 1.9 متر به مراتب بزرگ‌تر است.

قوای حرکتی این خودرو ترکیبی از سامانه هیبرید و پیشرانه هیدروژن توصیف شده، اما خودروساز ژاپنی از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

بنابر تصمیم برگزارکننده مسابقات یعنی ACO، تنها خودروهای مجهز به سامانه هیبرید-بنزین و سلول سوخت هیدروژن اجازه حضور در مسابقات لمان 2026 را خواهند داشت. تویوتا هم از این تصمیم پیروی کرده و قصد دارد نماینده خود را با پیشرانه هیدروژن‌سوز به این رقابت ارسال کند.

تیم تویوتا Gazoo Racing که خودروهای مسابقه­‌ای فعلی این برند را تامین می‌کند، در ساختGR H2 Racing نیز با مرکز تحقیقات این شرکت در هیگاشی فوجی همکاری کرده است.

آقای آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا در هنگام رونمایی از GR H2 Racing، از مسابقات لمان به عنوان محلی برای عبور از محدودیت‌ها و از پیشرانه هیدروژن‌سوز به عنوان فناوری هیجان­‌انگیز یاد کرده است، که آینده‌­ای روشن را به همراه خواهد داشت.

البته تویوتا در طول چند سال گذشته، اعتقاد خود به فناوری هیدروژن‌سوز را در عمل نشان داده است، چراکه علاوه بر تولید یک مدل سواری شهری، از سال 2021 تاکنون و در مسابقات Super Taikyu نیز از چنین فناوری برای تویوتا کرولا استفاده کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران