جنگ‌افروزی روی پیست

آئودی R8 LMS GT2 رونمایی شد

15 تیر 1398 17:11

زنگ خطر آئودی برای تمام رقبای دنیای مسابقات GT به صدا در آمد. ارباب حلقه‌ها با رونمایی از ویرایش مسابقه‌ای R8 موسوم به LMS سری GT2 مایل است تا کلکسیون افتخارات اتومبیلرانی شرکت را تکمیل کند. این نسخه خاص از آئوی R8 تا سال آینده راهی پیست نمی‌شود اما شرکت با رونمایی رسمی از آن قصد داشته تا جنگنده جدید خود را مثل سایه‌ای ترسناک برای شرکت‌کنندگان دیگر به نمایش بگذارد.

به لطف قلب تنفس طبیعی 5.2 لیتری 10 سیلندر و حذف تمام تجهیزاتی غیرلازم در کنار استفاده گسترده از فیبر کربن، نسبت وزن به قدرت آن 2.1 کیلوگرم بر اسب‌بخار است. بخش موتوراسپرت آئودی که پیش‌تر قول عرضه مدلی خیره‌کننده را داده بود حالا به وعده خود عمل کرده است و R8 LMS GT2 را به دیگر اعضای خانواده یعنی LMS GT3، LMS GT4 و البته RS3 LMS اضافه می‌کند. اگرچه پایه و اساس محصول جدید همان کوپه اسپرت R8 بوده اما ناگفته پیداست که این خودرو تنها برای پیست و مسابقه ساخته شده است. المان‌های شاخصی مانند بال عقب عریض، ارتفاع بسیار پایین، رینگ و تایر مخصوص، بدنه فوق آیرودینامیک و هواکش‌های متعدد روی کاپوت، کناره‌ها و سقف نشان از ماهیت جسورانه محصول جدید دارد.

آئودی R8 جدید همانطور که از نامش برمی‌آید خود را برای رقابت در کلاس GT2 آماده می‌کند. سطح ویژه‌ای که استانداردهای آن توسط SRO (سازمان استفان رَتِل) به‌عنوان مرجع معتبر خودروهای مسابقه‌ای (پشتیبانی شده توسط FIA) تایید شده است.

پیشرانه تنفس طبیعی v10 آئودی R8

شرکت می‌گوید روی این محصول خود یکی از پربازده‌ترین پیشرانه‌های تنفس طبیعی موجود را تعبیه کرده است. درباره یک قلب 5.2 لیتری 10 سیلندر Vشکل صحبت می‌کنیم که اکنون به راحتی می‌تواند 630 اسب‌بخار قدرت فراهم کند. طبیعتاً این قوی‌ترین خودروی مسابقه‌ای دنیا نیست اما نکته اینجاست که این خروجی مناسب وقتی به وزن بسیار پایین آئودی R8 جدید می‌رسد، ترکیبی ترسناک را ایجاد می‌کند. چراکه وزن این خودرو به لطف حذف تمام تجهیزاتی غیرلازم و استفاده گسترده از فیبر کربن تنها 1350 کیلوگرم شده است. این یعنی 100 کیلوگرم سبک‌تر از مدل GT4. اکنون برای درک توان کششی این خودرو باید بدانید که نسبت وزن به قدرت آن 2.1 کیلوگرم بر اسب‌بخار است.

آئودی R8 LMS GT2

از نظر مهندسی، ساختار آئودی جدید بیش از آنکه شبیه ویرایش کوپه باشد، شبیه نمونه اسپایدر (روباز) است. حالتی که در طراحی در‌ها نیز مشاهده می‌شود. البته برای فرم و زوایای سقف از همان مدل کوپه مسقف الهام گرفته شده تا آیرودینامیک به حداکثر بازدهی خود برسد. بخش موتوراسپرت آئودی به منظور دستیابی به بیشترین میزان نیروی پایین‌برنده از المان‌های مختلف فیبرکربنی در رو و زیر بدنه این نسخه از R8 بهره برده است.

به گفته آئودی، قیمت پایه R8 LMS GT2 چیزی حدود 380 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران