اولین خودروی رالی جهان با پیشرانه برقی

معرفی نسخه مسابقه‌ای از اپل کورسا

2 شهریور 1398 12:39

پس از تیزری که به تازگی منتشر شد، بالاخره اپل، مدل کورسا-e را به عنوان اولین خودروی برقی مخصوص رالی معرفی کرد. قرار است این مدل در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به معرض نمایش درآید.

اپل کورسا-e رالی به پیشرانه برقی با قدرت 134 اسب‌بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر مجهز شده که توسط مجموعه باتری به ظرفیت 50 کیلووات ساعت پشتیبانی می‌شود.این مدل که براساس نمونه تولیدی اپل کورسا-e ساخته شده، طبق برنامه‌ریزی‌ها در مسابقات جام رالی خودروهای برقی ADAC 2020 که توسط اپل برگزار می‌شود به عنوان جانشین مدل آدام R2 شرکت خواهد کرد.

اپل کورسا-e رالی به پیشرانه برقی با قدرت 134 اسب‌بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر مجهز شده که توسط مجموعه باتری به ظرفیت 50 کیلووات ساعت پشتیبانی می‌شود. این مجموعه فنی کاملاً مشابه مدل معمولی کورسا-e است که در خیابان‌های شهر تردد می‌کند. بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این هاچ‌بک کوچک برقی برابر با 8.1 ثانیه است. وجود یک دیفرانسیل لغزش محدود در این خودرو را باید به عنوان یک ویژگی متفاوت نسبت به نسخه عادی درنظر داشت.

به نظر می‌رسد همین مشخصات فنی برای شرکت در مسابقات کاپ رالی اپل ADAC کافی باشد، رقابتی که در طی ساله‌ای اخیر به عنوان دروازه‌ای برای ورود رانندگان جوان از 18 کشور مختلف به دنیای رانندگی حرفه‌ای شناخته شده است.

اوپل کورسا برقی مخصوص مسابقات رالی

آقای Michael Lohschellerکه در سمت مدیرعامل شرکت اپل قرار دارد، اپل کورسا-e را خودرویی برقی با قیمت اقتصادی و مناسب برای استفاده روزمره همگان دانسته و از آن به عنوان خودرویی با لذت رانندگی زیاد یاد کرده است. وی در ادامه صحبت‌های خود به استفاده از پایه و اساس یک خودروی تولید انبوه برای ساخت این مدل رالی اشاره کرده و ادعا کرده که اپل اولین خودروساز جهان است که خودرویی برقی برای شرکت در مسابقات رالی مهیا کرده است.

دور جدید این رقابت‌ها که توسط اپل و ADAC برگزار می‌شود در تابستان 2020 و در رده‌های گوناگون آغاز خواهد شد. شرکت اپل درنظر دارد تنها 15 نمونه از کورسا-e رالی را با قیمتی که براساس گمانه‌زنی‌ها کمتر از 55 هزار دلار خواهد بود، تولید کرده و به علاقمندان عرضه نماید.

دیدگاه کاربران