• لوتوس اوايا جنسون باتن
  • لوتوس اوايا جنسون باتن
  • لوتوس اوايا جنسون باتن
  • لوتوس اوايا جنسون باتن
  • لوتوس اوايا جنسون باتن

به احترام قهرمانی در فرمول یک 2009

رونمایی از ابرخودروی برقی جنسون باتن

2 شهریور 1402 09:01

جنسون باتن، قهرمان سابق مسابقات فرمول یک، لوتوس Evija سفارشی خود را در رویداد موتوراسپرت The Quail به نمایش گذاشت.

طراحی منحصربه‌فرد این ابرخودروی برقی به‌ویژه ریزه‌کاری‌های گرافیکی ادای احترامی است به خودروی تیم Brawn GP است، که در مسابقات فرمول یک 2009 با آن قهرمان شده بود.

مانند تمام دیگر نسخه‌های اوایا، خودروی باتن نیز کاملاً سفارشی است. رنگ‌بندی شامل سفید قطبی با جزئیات زرد Verve و مشکی Carbon دقیقاً همان چیزی است که پیش‌تر روی خودروی فرمول یک دیده بودیم. به همین دلیل است که عدد 22 نیز به‌صورت برجسته روی آینه‌های جانبی نصب شده است. جالب‌تر آن که تاریخ و مکان 15 پیروزی اخیر او در مسابقات فرمول یک روی نوار آلومینیومی بین صندلی‌ها به‌صورت لیزری حک شده است.

لوتوس اوایا جنسون باتن

داخل کابین این سوپراسپرت صندلی‌های چرمی سوراخ‌دار سفید و مشکی و فرمان با پوشش چرم آلکانترای آبنوس دیده می‌شود. از همین رنگ‌ها برای بهبود ظاهر داشبورد، دکمه استارت و حتی پدال‌ها استفاده شده است.

کالیپرهای ترمز لوتوس فوق به رنگ زرد Verve هستند که پشت رینگ‌های آلیاژی مشکی براق با برجستگی‌های مشکی مات منیزیمی قرار گرفته‌اند. پیچ مرکزی این رینگ‌ها یکی دیگر از المان‌های الهام‌گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای است که حالا با رنگ نقره‌ای آنودایز پوشش داده شده است. لوتوس می‌گوید شخصی‌سازی خانواده اویا بخش قابل‌توجهی از تجربه مشتریان است.

لوتوس اوایا جنسون باتن

اگرچه از نظر قوای محرکه تمام ویرایش‌های این ابرخودروی برقی یکسان هستند، هنوز هم عدد خروجی 2011 اسب‌بخار را نشان می‌دهد. علاوه بر لوتوس اویا جنسون باتن، بازدیدکنندگان رویداد The Quail این فرصت را دارند که شاهد رونمایی اولین شاسی‌بلند برقی شرکت به نام لوتوس الترا باشند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران