مینی ونی هوشمند با ایمنی بیشتر

رونمایی از نیسان سرنا مدل 2020

13 مرداد 1398 12:15

در سال‌های گذشته، نیسان مینی ون ساخت خود به نام سرنا را در بسیاری از بازارهای جهان از جمله اروپا عرضه می‌کرد. از آن دوران سال‌های زیادی گذشته و این خودروساز ژاپنی اکنون این خودروی کاربردی را تنها در وطن خود یعنی ژاپن و البته چند کشور در منطقه آسیای جنوب شرقی عرضه می‌کند که شامل اندونزی، مالزی ، سنگاپور و هنگ‌کنگ می‌شود هرچند که می‌توان به جرات ادعا کرد نیسان عواید اصلی حاصل از فروش این خودرو را از بازار ژاپن به دست می‌آورد.

نیسان برای جلب رضایت بیشتر مشتریان در سرنا 2020 به صورت استاندارد امکاناتی نظیر پایش هوشمند نقاط کور به همراه هشدار، آلارم ترافیک پشت خودرو، ترمز اضطراری هوشمند و شناسایی علائم ترافیکی جادهنصب کرده است.بد نیست بدانید نسل فعلی نیسان سرنا موفق شد عنوان پرفروش‌ترین مینی ون بازار ژاپن را در سال 2018 به دست آورد. بنابراین شرکت سازنده برای حفظ مشتریان و جایگاه سرنا در بازار به تکاپو افتاده و اقدام به معرفی نمونه فیس‌لیفت شده این خودرو با مدل 2020 کرده است.

به‌روزسانی انجام شده روی این مینی ون هشت نفره شامل تغییرات در چهره و فضای کابین و البته اضافه شدن فناوری‌های ایمنی به صورت استاندارد می‌شود. در نمای جلو، نیسان سرنا به چراغ‌های LED جدید، جلوپنجره با فرم جدید V شکل که لبه‌های کرومی آن به چراغ‌ها داخل شده و همچنین سپر جدید که اسپویلر دو لبه در پایین آن جانمایی گردیده، مجهز شده است.

در تریم Highway Star که بالاترین رده تجهیزات را در میان مدل‌های سرنا دارد، چراغ‌های LED جلو با جزئیات کروم و جلوپنجره بزرگ‌تر از مدل‌های استاندارد به همراه سپر عقب با طراحی جدید به چشم می‌خورند. در مدل‌هایی که به سیستم هیبرید e-Power مجهز باشند، رینگ‌های 16 اینچی نصب خواهد شد.

نیسان سرنا مدل 2020

غیر از این‌ها، دو رنگ جدید به طیف 12 گانه رنگ‌های بدنه اضافه شده که شامل نارنجی درخشان و خاکستری تیره متالیک خواهد بود و البته امکان سفارش هرکدام از این رنگ‌ها با سقف مشکی براق نیز فراهم شده است.

به‌روزرسانی فضای داخل شامل طراحی جدید پنل تجهیزات و روکش جدید پارچه‌ای برای صندلی‌ها خواهد بود. بد نیست بدانید مشتریان امکان سفارش روکش ضدآب برای صندلی‌ها را نیز خواهند داشت که برای خودرویی با کاربری مینی ون، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

نوبتی هم باشد، نوبت به نام بردن از امکانات جدید ایمنی رسیده که نیسان برای جلب رضایت بیشتر مشتریان در سرنا 2020 به صورت استاندارد نصب کرده است. این امکانات شامل پایش هوشمند نقاط کور به همراه هشدار، آلارم ترافیک پشت خودرو، ترمز اضطراری هوشمند، شناسایی علائم ترافیکی جاده و دستیار اضطراری استفاده اشتباه از پدال‌ها می‌شود. درباره مورد آخر ذکر این نکته الزامی است که در برخی موقعیت‌های خاص، گاهی رانندگان به اشتباه از پدال گاز به جای ترمز استفاده می‌کنند که در چنین مواقعی وجود این سیستم می‌تواند بسیار مفید باشد.

کابین نیسان سرنا مدل 2020

غیر از این، یک سامانه شبه-خودران به‌روزرسانی و در این خودرو نصب شده تا در شرایط مختلف قدرت ترمزگیری خودرو را افزایش داده و آسودگی خیال بیشتری برای راننده فراهم کند.

نیسان سرنا را می‌توان با همان پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز سفارش داد که نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. غیر از این، امکان سفارش سرنا با پیشرانه 2 لیتری هیبرید نیز وجود دارد که در هر دو گونه تک یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب است. نیسان سرنا را با ظرفیت هفت نفر و پیشرانه هیبرید با انتقال نیرو به محور جلو نیز می‌توان سفارش داد که در این مدل، مجموعه باتری‌ها انرژی خود را از یک پیشرانه کوچک بنزینی تامین می‌کند. قیمت پایه نیسان سرنا در ژاپن از 22,500 دلار آغاز می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران