در آستانه 60 سالگی

تولید 10 میلیون‌‌امین دستگاه از مینی

21 مرداد 1398 20:26

شصت سال از زمانی که ایده آقای Alec Issigonis به شکل‌گیری مدل اولیه مینی منجر شد، می‌گذرد. ایده‌ای که به جرات می‌توان آن را پایه‌گذار نقطه عطف مهمی در صنعت خودروسازی جهان به شمار آورد. ساخت این خودرو که پیشرانه‌اش در جلو و جعبه‌دنده آن در زیر پیشرانه جانمایی شده و چرخ‌هایش تا حد امکان در چهار گوشه بدنه قرار داشتند، تاحدی مهم و تاثیرگذار بود که پایه‌گذار تولید خودروهای کوچک امروزی شد.

عنوان ده میلیون‌امین مینی تولید شده را به دست آورده نمونه‌ای سفارشی بوده و قرار است به همراه 60 مینی دیگر مسیر آکسفورد تا بریستول را طی نماید.با وجود ابعاد بسیار کوچک بدنه، کابین این خودرو بسیار جادار بود و به واسطه وزن کم، فرمان‌پذیری خوبی ارائه می‌کرد که در میان رقبا کمتر یافت می‌شد. امروزه و با گذشت شش دهه از ساخت نسل اول مینی، همچنان یکی از عوامل مهمی که در طراحی نوادگان این خودرو رعایت می‌شود را می‌توان همین وزن سبک این خودروها دانست.

چندی پیش ده میلیون‌امین نمونه از خودروی مینی در تاسیسات بریتانیایی این شرکت واقع در آکسفورد ساخته شد، همانجایی که تولید مینی کلاسیک از سال 1959 در آنجا آغاز شد. خودرویی که افتخار کسب عنوان ده میلیون‌امین مینی تولید شده را به دست آورده نمونه‌ای سفارشی بوده و قرار است به همراه 60 مینی دیگر مسیر آکسفورد تا بریستول را طی نماید تا در بزرگترین جشن تولد این خودرو که توسط طرفداران مینی در تاریخ 11 آگوست برگزار خواهد شد، شرکت نماید.

تولید 10 میلیون‌‌امین دستگاه از مینی

آقای Peter Weber که ریاست کارخانه مینی در آکسفورد را برعهده دارد، تولید ده میلیون‌امین دستگاه از این خودرو را افتخاری بزرگ برای تمام کارکنان این شرکت دانسته و به این نکته مهم اشاره کرده که اقوام برخی از کارکنان فعلی این شرکت در سال‌های گذشته در خط تولید مینی کلاسیک مشغول به کار بوده‌اند. وی در ادامه تولید دهمین میلیون دستگاه از مینی را فصلی مهم در تاریخ مینی دانسته و آن را نشان‌دهنده عشق و علاقه مشتریان به این خودروی خاص بریتانیایی دانسته است.

در سال‌های منتهی به سال 2000، مینی کلاسیک توانست موفقیتی تاریخی کسب کرده و آمار فروش خیره‌کننده 5.3 میلیون دستگاه در سراسر جهان را به نام خود ثبت نماید. تنها در سال 2018، 400 هزار دستگاه مینی در بیش از صد کشور جهان به فروش رسیده است. بد نیست بدانید روزانه بیش از هزار دستگاه مینی در تاسیسات این شرکت واقع در آکسفورد تولید می‌شود. با توجه به این اعداد و ارقام به راحتی می‌توان دریافت که نسل جدید مینی با قدرت در راه پدربزرگ خود گام برداشته و ادامه‌دهنده موفقیت‌های آن خودرو خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران