فضایی لوکس و جادار در انتظار مشتریان

انتشار تصاویر کابین کیا موهاوی

17 شهریور 1398 10:20

به نظر می‌رسید که کیا موتورز بعد از معرفی شاسی‌بلند بزرگ تلوراید دیگر پرونده شاسی‌بلند معروف خود موهاوی (یا با نام دیگرش بورگو) را به کلی بسته است. اما شانس با طرفداران این خودرو همراه بود و کیا موتورز پاداش انتظار آن‌ها را با رونمایی از مدل 2020 این خودرو داد.

کیا موهاوی جدید مثل یک شاسی‌بلند حرفه‌ای چهار چرخ محرک است و زیر کاپوت آن یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل تعبیه شده.نسل جدید کیا موهاوی بازگشت موبه‌موی همان کانسپت مسترپیس (Masterpiece) است که چندی پیش در نمایشگاه سئول رونمایی شد.

حدس و گمان جاسوسان صنعتی که تصاویر مخفیانه آن را اوایل سال جاری میلادی شکار کرده بودند، درست از آب درآمد و این خودرو با همان سنت جدید جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های حجیم تولید شده است. البته نباید بی‌انصافی کرد چراکه تغییر کلی فرم جلوپنجره نمونه نهایی نسبت به نسخه کانسپت کاملاً محسوس است. همینطور آینه‌ها، رکاب‌ها و البته چراغ‌های عقب. تا این لحظه تصاویری از کابین موهاوی 2020 منتشر نشده و با این حساب نمی‌توان پیشرفت فناوری محصول جدید را پیش‌بینی کرد.

نکته جالب درباره نسل جدید کیا موهاوی حدف لوگوی رسمی کیا موتورز و تعبیه لوگوی انحصاری این خودرو است. ایده‌ای که برخی از شرکت‌های آمریکایی پیرو آن هستند.

کیا موهاوی مدل 2020

کیا موهاوی جدید مثل یک شاسی‌بلند حرفه‌ای چهار چرخ محرک است. زیر کاپوت آن یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل تعبیه شده است، پیشرانه‌ای که انتظار می‌رود دیزلی باشد. درباره خروجی آن گفته می‌شود که شامل 256 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود که به احتمال زیاد به جعبه‌دنده‌ 8 سرعته اتوماتیک متصل خواهد شد.

مشخصات کابین کیا موهاوی

پس از انتشار چند تصویر تبلیغاتی، در نهایت تصاویر واضح و کاملی از فضای کابین کیا موهاوی 2020 در پایگاه اینترنتی شرکت کره‌ای سازنده منتشر شده است. با توجه به جایگاه این خودرو در میان رقبا و قیمتی که برای فروش آن درنظر گرفته شده، باید اعتراف کرد که فضای داخلی آن بسیار لوکس به نظر می‌رسد.

نمایشگر کابین کیا موهاوی

از نکات مهم فضای داخلی می‌توان به صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی با همین سایز که در بالای کنسول مرکزی قرار گرفته و همچنین محل شارژ بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

کیا به واسطه انتخاب ترکیب رنگی مشکی و بژ برای پوشش صندلی‌ها، داشبورد و پوشش درها برای خریداران موهاوی فضایی دلچسب و باشکوه فراهم نموده است. به تمام این‌ها باید نوارهای چوبی را نیز اضافه کرد که بازهم نمای فضای داخل را جذاب‌تر کرده است.

ردیف‌های اول و دوم صندلی‌ها به گرمکن و تهویه مجهز بوده و سرنشینان ردیف دوم برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، امکان انتخاب تنظیمات جداگانه را خواهند داشت. صندلی‌های ردیف دوم و سوم کیا موهاوی را می‌توان تنها با فشردن یک دکمه جمع کرد.

کابین کیا موهاوی 2020

با توجه به اینکه کیا موهاوی از ساختار شاسی مستقل بهره‌مند شده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که همچنان در پیمودن مسیرهای ناهموار توانا باشد. اهرم کنترلی روی کنسول مرکزی شش حالت مختلف رانندگی را برای این خودرو فراهم می‌کند: کامفورت (راحت)، اکو (اقتصادی)، اسپرت، شن و ماسه، گل و لای و برف. با دکمه‌ای دیگر نیز می‌توان سیستم چهارچرخ محرک این خودرو را فعال نمود.

در کره جنوبی قیمت پایه کیا موهاوی جدید از 47 میلیون وون آغاز خواهد شد که تقریباً برابر با 39,232 دلار خواهد بود. با وجود آنکه به نظر می‌رسد نسل جدید کیا موهاوی بتواند بسیاری از رقبا را به چالش بکشد، اما گویا شرکت سازنده تمایلی به عرضه این مدل در بازار خودروی آمریکای شمالی ندارد. شاید علت این تصمیم عدم موفقیت نسل قبلی موهاوی در آمریکا باشد ولی احتمالاً کیا برای جلوگیری از وقوع رقابتی درون خانوادگی این تصمیم را گرفته، زیرا واقعیت این است که موهاوی می‌تواند تعدادی از خریداران تلوراید را به سوی خود جلب نماید.

دیدگاه کاربران
Pedram khalili 1398/6/23
به نظرم راندمان موتور رو حدالامکان بالا می برن در کشور های پیشرفته به محیط زیست و عدم الودگی ان خیلی اهمیت میدن ثانیا برای ماشین هایی با حجم موتور بالا مالیات بسیار سنگین وضع کردن ،پس تقاضا برای خودرو هایی با حجم بالا کم می شه و سازندگان خودرو را به فکر یک چاره جدید می اندازه ،البته این رو هم مد نظر داشته باشیم خریداران بیشتر به دنبال خرید یک خودرو با تنفس طبیعی هستن تا خودرو هایی با موتور توربو
پاسخ
0
0
0
احمد عاقلی 1398/6/16
کیاوهیوندا می تازند انهم خیلی محکم
پاسخ
0
0
0
0NIMA0 1398/6/2
هرچی به جلوتر میریم موتور ها ضعیف تر میشه اخه برای این غول موتور 3000؟؟؟؟
پاسخ
0
2
1