ادای احترام به گذشته درخشان و افتخارآفرینی‌ها

رونمایی از نسخه‌های ویژه لامبورگینی اونتادور و هوراکان

27 مرداد 1398 10:19

لامبورگینی مدتی پیش و در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 از مدل اونتادور SVJ رودستر رونمایی کرد اما این خودرو را نمی‌توان آخرین نسخه رودستر ارائه شده از اونتادور دانست زیرا لامبورگینی اکنون و در رویداد خودرویی پبل بیچ نیز اونتادور SVJ 63 رودستر را معرفی کرده است. البته لازم به‌ذکر است که وجود عدد 63 در نام این خودرو همچون محصولات مرسدس-آام‌گ ارتباطی به حجم پیشرانه نداشته و به سال 1963 اشاره دارد، زمانی که برند لامبورگینی پایه‌گذاری شد.

نسخه ویژه از اونتادور به احترام پایه‌گذاری لامبورگینی در سال 1963 و نسخه ویژه از هوراکان برای یادآوری قهرمانی در رقابت‌های 24 ساعته دیتونا و 12 ساعته سبرینگ آماده شده است.در کنار این اونتادور استثنایی، نسخه‌ای سفارشی از هوراکان نیز با پسوند EVO GT Celebration معرفی شده که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت اما اجازه بدهید ابتدا به سراغ برادر بزرگتر یعنی اونتادور برویم. این خودروی سفارشی جزئی از برنامه شخصی‌سازی لامبورگینی بوده که به خریدار این امکان را می‌دهد تا از میان طیف وسیعی از رنگ‌های بدنه وامکانات داخلی، موارد دلخواه را برای خودروی خود انتخاب کنند. برای لامبورگینی اونتادور SVJ 63 رودستر امکان انتخاب 8 ترکیب جدید رنگ برای بدنه و فضای داخل فراهم شده و هرکدام از نمونه‌های این نسخه سفارشی، پلاک مخصوص خود را دریافت خواهد کرد که نشان می‌دهد نمونه موردنظر، چندمین خودروی تولید شده از این مدل ویژه است. لازم به ذکر است که لامبورگینی برای تولید تنها 63 دستگاه از این نسخه اونتادور برنامه‌ریزی کرده است.

نسخه خاص از لامبورگینی اونتادور

هرچند لامبورگینی اونتادور SVJ 63 تنها به مجموعه قطعات ظاهری تجهیز شده اما نباید از نظر دور داشت نسخه این خودرو نیز توانایی پیمودن پیست نوربورگ‌رینگ در تنها 7 دقیقه را دارد که نشان‌دهنده قابلیت‌های فنی آن است.

برادر کوچکتر اونتادور یعنی هوراکان نیز این بار با پوششی ویژه به پبل بیچ آمده درحالی‌که پسوند EVO GT Celebration را در کنار نام خود دارد. لامبورگینی بدون دلیل این نام را برای نسخه سفارشی هوراکان انتخاب نکرده زیرا قرار است این خودرو پیروزی خود در مسابقات سرعت آمریکای شمالی را به علاقمندان یادآوری نماید.

نسخه خاص از لامبورگینی هوراکان

غیر از این، لامبورگینی هوراکان در هردو رقابت 24 ساعته دیتونا و 12 ساعته سبرینگ برای دو فصل متوالی قهرمان شده است. برای گرامیداشت این موفقیت‌ها، لامبورگینی مدل هوراکان را با پوشش سبز بدنه به همراه نوارهای نارنجی و سایر ویژگی‌های خاص همچون پوشش داخلی مشکی با نوارها و دوخت‌های نارنجی به همراه نشان‌های ویژه این نسخه، معرفی کرده است.

همچون برادر بزرگتر، لامبورگینی هوراکان EVO GT Celebration از نظر فنی تفاوتی با نسخه استاندارد نداشته و با همان پیشرانه 10 سیلندر عرضه می‌شود. امکان سفارش این هوراکان ویژه تنها برای خریداران اهل آمریکای شمالی فراهم خواهد بود.

دیدگاه کاربران
نیما یگانه 1399/2/8
عالی
پاسخ
0
1
1