• بررسي هيونداي توسان کوشا خودرو

تعیین قیمت نهایی برای خریداران ایرانی

بررسی هیوندای توسان 2023 کرمان موتور

24 آبان 1402 16:47

قیمت توسان 2023 در پاییز 1402

آبان 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌های تکمیل وجه برای اولین سری از خریداران هیوندای توسان، قیمت نهایی این خودرو نیز مشخص شده:

قیمت گذاری هیوندای توسان وارداتی
قیمت گمرکی 1,968,611,000
قیمت نهایی 2,450,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است. 

کاتالوگ توسان وارداتی منتشر شد

آبان 1402: همزمان با دومین عرضه خودروهای خارجی از طریق سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی، شرکت کرمان موتور نیز اطلاعات هیوندای توسان وارداتی بازار ایران را منتشر کرده است:

کاتالوگ هیوندای توسان وارداتی (PDF)

توسان جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات شرکت هیوندایی دارد، چراکه توانسته عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور ساخت این شرکت و همچنین دومین محصول پرفروش هیوندای در ایالات متحده را به دست آورد. شاید به دلیل همین وابستگی هیوندای به مدل توسان باشد که از طراحی انقلابی نسل جدید این خودرو شگفت‌زده شده‌ایم.


طراحی ظاهری توسان وارداتی

به لطف طراحی متحول شده و خطوط شکسته بدنه که هیوندای آنها را به سطوح جواهر تشبیه کرده، امکان ندارد توسان جدید را با نسل قبل اشتباه بگیرید. عناصر مثلثی و تیزگوشه در الگوی جلوپنجره، چراغ‌های جلو که در قطعات جلوپنجره نصب شده، پنل‌­های جانبی بدنه، هلالی گلگیرها و چراغ‌های عقب دیده می‌­شود. 

مجموعه چراغ‌های عقب اجزایی مثلثی شکل با طرحی شبیه به تیغ بوده که توسط نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. در نمای عقب، فرم منحصربفرد سپر عقب در کنار زیرسپری و همچنین برف پاک‌کن‌های مخفی شده در زیر باله سقفی، طرحی تمیز و جذاب ایجاد کرده است.

در نمای جانبی نیز رنگ‌آمیزی مشکی سقف به همراه نوار کرومی که سرتاسر بدنه را طی کرده و روی بخش پایینی ستون C خاتمه یافته، ارتفاع کلی خودرو را کمتر از آنچه هست نمایش می‌­دهد.

هرچند طراحی نسل جدید توسان در مواردی با هیوندای النترا جدید اشتراک دارد، ولی به جرات می‌­توان ادعا کرد این خودرو نه تنها در میان محصولات هیوندایی بلکه در میان خودروهای همرده نیز هویت منحصربفردی پیدا کرده است.

ابعاد توسان جدید، کمی نسبت به قبل افزایش یافته که شاهد آن را می‌توان فاصله 2.67 متری میان محورها نسبت به 2.66 متر در نسل پیشین دانست. طول، عرض و ارتفاع کلی به ترتیب 2 و 1.5 و 0.5 سانتیمتر نسبت به قبل افزایش یافته و به ترتیب به 4.6 و 1.86 و 1.66 متر رسیده است.

برخلاف تغییرات کم ابعاد بدنه، فضای بار هیوندای توسان جدید نسبت به قبل افزایش محسوسی داشته و با 218 واحد افزایش، به 1095 لیتر رسیده است.

افرادی که محفظه بار بزرگتری نیاز داشته باشند، باید تا عرضه اولین پیکاپ شرکت، یعنی هیوندای سانتاکروز صبر کنند، خودرویی که از پلتفرم مشترک با نسل جدید توسان بهره‌مند شده است.

کابین و امکانات توسان وارداتی

در طراحی کابین توسان جدید برخلاف بدنه از خطوط تیز و شکسته چندان خبری نیست با این حال این بخش نیز کاملا متاثر از اصول طراحی مدرن شکل گرفته است.

نوار کرومی در بالای داشبورد که سرتاسر عرض کابین را پیموده، گویی داشبورد را به دو بخش تقسیم کرده و حس خاصی را پدید آورده مخصوصا که دریچه‌های سیستم تهویه نیز در میان این قطعه جانمایی شده است. صفحه کاملا دیجیتال پشت آمپر، طراحی دوشاخه فرمان و نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی روی داشبورد (10.3 اینچی سفارشی) با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و ارتباط بلوتوث با دو کاربر نمایی کاملا مدرن به فضای داخلی توسان 2022 اعطا کرده‌اند.

ارتباط خودرو با منزل برای کنترل هوشمند روشنایی، سیستم تهویه و غیره و سامانه پایش کیفیت هوا با سنسور تشخیص آلاینده‌های بیرون و داخل خودرو جزو سایر امکانات رفاهی جدید این خودرو بشمار می‌­آید.

اما توسان وارداتی، ویژگی‌هایی مانند سنسور باران، تهویه خودکار و GPS را ندارد. در واقع تجهیزات این خودرو شامل مواردی مانند دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، صندلی راننده برقی، بلوتوث، چهار بلندگو، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، اتوهلد و ... است.

مشخصات فنی توسان وارداتی

هیوندای توسان وارداتی جدید، به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر را از طریق جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.


فروش هیوندای توسان وارداتی

برای اطلاع از آخرین قیمت هیوندای توسان وارداتی و همچنین جهت آگاهی از نحوه فروش هیوندای توسان و پیش فروش توسان وارداتی، مقاله شرایط فروش هیوندای را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
Ali5125 1402/11/2
سلام و عرض ادب بنده توسان ۲۰۲۳ثبت نام و تکمیل وجه کردم قرار بوده اماهه تحویل بدن ولی با گذشت بیش از ۲ماه هنوز خبری نیست تماس گرفتم میگن تا آخر بهمن تحویل میدیم که اگه راست بگن میشه ۳ماه امیدوارم ماشین خوبی باشه و روزی‌ برسه که راحت همه مدلهای ماشین خارجی خوب وارد ایران بشه و همه بتونن بخرن. زنده باد ایران
پاسخ
0
0
1