تغییرات ظاهری و باطنی برای سوپراسپرت انگلیسی

مک‌لارن 720S اسپایدر با تیونینگ نوویتک

8 شهریور 1398 20:05

به جرات می‌توان مک‌لارن 720S اسپایدر را یکی از جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های قابل خرید در بازار نامید. این خودرو قادر است ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت و پس از آن در 7.6 ثانیه به سرعت 124 کیلومتر برساعت دست یابد. اما احتمالاً افرادی هستند که همین میزان قدرت و شتاب را کافی نمی‌دانند بنابراین تیونری با سابقه یعنی نوویتک دست به کار شده و نسخه‌ای ویژه از مکلارن 720S را ارائه داده که نه تنها در ظاهر، بلکه در بخش فنی نیز مورد تقویت و بهسازی قرار گرفته است.

نوویتک دست به کار شده و نسخه‌ای ویژه از مک‌لارن 720S را ارائه داده که نه تنها در ظاهر، بلکه در بخش فنی نیز مورد تقویت و بهسازی قرار گرفته است.در همان نگاه اول قطعات فیبرکربنی نصب شده روی بدنه مک‌لارن 720S به چشم می‌خورند که ظاهری بسیار منحصربه‌فرد دارند و تاثیر زیادی بر زیباتر شدن بدنه خودرو گذاشته‌اند.

در نمای جلو ورودی‌های جدید هوا به همراه فلاپ‌های جانبی، ظاهر خودرو را تکمیل می‌کنند. شرکت نوویتک امکان سفارش قطعات فیبرکربن برای آینه‌های جانبی و همچنین ورودی‌های هوا را فراهم کرده است. در نمای عقب نیز باله فیبرکربن فورج‌کاری شده به همراه اسپویلر عقب و دیفیوزر، نمایی متفاوت به خودرو بخشیده‌اند.

از دیگر تغییراتی که نوویتک بر مک‌لارن 720S اعمال کرده می‌توان به رینگ‌هایی اشاره کرد که توسط شرکت Vossen و به صورت انحصاری برای این مدل ساخته شده است. سایز این رینگ‌ها در محور جلو 20 اینچ و در عقب 21 اینچ است که علت این امر را باید در نیت طراحان برای تقویت فرم گوه‌ای شکل بدنه، جستجو کرد. نوویتک همچنین ارتفاع کلی خودرو را نیز 30 میلی‌متر کاهش داده است. عنصر تکمیل‌کننده ظاهر این خودروی سفارشی را می‌توان خروجی اگزوزهای سفارشی آن دانست که بنابر سفارش مشتری می‌تواند استیل ضدزنگ براق یا مشکی مات باشد.

مک‌لارن 720S اسپایدر با تیونینگ نوویتک

افزون بر تمام این‌ها، نوویتک سه مجموعه فنی برای مک‌لارن 720S پیشنهاد داده که هرکدام باعث افزایش قدرت پیشرانه هشت سیلندر توئین توربوی این خودرو خواهد شد. مجموعه Level2 قدرت پیشرانه را به 806 اسب‌بخار و گشتاور آن را به 878 نیوتن‌متر می‌رساند که به لطف این افزایش، شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت این خودرو به ترتیب به 2.7 و 7.6 ثانیه خواهد رسید. حداکثر سرعت نیز به 346 کیلومتر برساعت افزایش یافته که نسبت به حالت استاندارد 5 واحد افزایش را نشان می‌دهد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که تغییرات اعمال شده توسط نوویتک بر مک‌لارن 720S باعث شده این خودرو بسیار متفاوت از قبل به نظر برسد. هرچند تزئینات فیبرکربنی این خودرو نتواند نظر مساعد تمام علاقمندان را جلب کند، اما نمی‌توان منکر متفاوت بودن مک‌لارن 720S نوویتک نسبت به بسیاری از خودروهای سوپراسپرت موجود در بازار شد.

دیدگاه کاربران