در تیراژ محدود به مناسبت سالگرد تاسیس بخش M

معرفی نسخه‌های ویژه از ب‌ام‌و M4 مدل 2020

13 شهریور 1398 11:40

اخیراً تصاویر متعددی از نمونه‌های آزمایشی نسل آینده ب‌ام‌و سری 4 منتشر شده و به نظر می‌رسد خودروساز باواریایی به سختی درحال کار بر روی نسل آینده این خودرو است. اما این بدان معنی نیست که دیگر کار ب‌ام‌و با نسل فعلی سری 4 به پایان رسیده چراکه این شرکت درصدد برآمده به منظور گرامیداشت سالگرد تاسیس نشان M در سال 1972، مدل کوپه سری 4 را در نسخه M4 در تعدادی محدود و با مشخصاتی ویژه عرضه نماید.

این نسخه‌های خاص از ب‌ام‌و M4 که به مناسبت سالگرد تاسیس بخش M آماده شده‌اند، در تیراژ 750 دستگاه تولید خواهند شد.ب‌ام‌و این خودروی کوپه سفارشی را در سه رنگ ویژه M عرضه می‌کند: آبی لاگونا، آبی تیره و قرمز ایمولا که برای علاقمندان این نشان آشنا هستند. گذشته از رنگ بدنه، در ساخت سقف این کوپه اسپرت از پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن استفاده شده که با نوارهایی نیز تزئین شده‌اند. ب‌ام‌و اعلام کرده که استفاده از مواد کامپوزیت در ساخت سقف این خودروها تحت فرآیند مهندسی ویژه‌ای انجام شده است.

نکته دیگری که این نسخه اختصاصی را از سایر نمونه‌ها متمایز می‌کند، رینگ‌های 20 اینچی این خودروهاست که به رنگ خاکستری خاصی رنگ‌آمیزی شده که تنها در این مدل دیده می‌شود. تایرهای اسپرت این خودروها در محور جلو با سایز 265/30R20 و در محور عقب به ابعاد 285/40R20 نصب شده‌اند.

ب‌ام‌و همچنین برای کابین این کوپه‌های خاص تریم ویژه‌ای نیز تدارک دیده که بسته به رنگ بدنه، تغییر خواهد کرد. برای ب‌ام‌و M4 به رنگ آبی لاگونا، چرم صندلی‌ها مشکی و خاکستری روشن با دوخت فیروزه‌ای خواهد بود درحالی‌که با انتخاب رنگ آبی تیره برای بدنه، پوشش صندلی‌ها چرم مشکی با قسمت بزرگتری خاکستری روشن خواهد بود. برای هماهنگی بیشتر فضای کابین با رنگ بدنه، نمونه‌های قرمز رنگ با پوشش مشکی و قرمز با دوخت قرمز برای صندلی‌ها عرضه خواهد شد. در تمام خودروها از چرم مرینو مخصوص M برای پوشش صندلی‌ها و پوشش داخلی درها استفاده شده و نشان Edition M Heritage و همچنین پلاک نشان‌دهنده شماره خودرو از مجموع 750 دستگاه تولید شده، در داخل خودرو نصب خواهد شد.

این نسخه ویژه از ب‌ام‌و M4 براساس مدل مجهز به پکیج کامپتیشن ساخته شده، این بدان معنی است که پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ این کوپه‌های تولید محدود قدرتی برابر با 444 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 550 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه شش سیلندر خطی به جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار متصل است و کوپه‌های M نشان را قادر می‌سازد ظرف تنها 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابند. رقم حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

نسخه‌های خاص از ب‌ام‌و M4

برای دلچسب‌تر شدن تجربه سواری با این خودرو، مهندسان ب‌ام‌و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M را به منظور بهبود فرمان‌پذیری به آنتی رول بار و فنرهای جدید مجهز ساخته است. به علاوه حالت‌های مختلف رانندگی دوباره تنظیم شده و دیفرانسیل فعال M و سیستم کنترل پایداری نیز مورد بازبینی مجدد قرار گرفته‌اند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط ب‌ام‌و، تولید کوپه M4 نسخه ویژه M Heritage از اواخر سال جاری میلادی و در تیراژ محدود 750 دستگاه آغاز خواهد شد. این نسخه ویژه در تمام کشورهای جهان قابل ارائه بوده اما رقم دقیق قیمت آن در زمان عرضه مشخص خواهد شد.

دیدگاه کاربران