در سه فرم بدنه، سه تریم و انواع پیشرانه

معرفی خانواده آئودی A5 مدل 2020

16 شهریور 1398 12:30

پس از آن‌که اوایل سال جاری میلادی آئودی خانواده سری A4 را به‌روزرسانی کرد، اکنون به سراغ مدل‌های زیبای سری A5 رفته تا سه عضو کوپه، روباز و اسپرت‌بک این خانواده را برای سال 2020 دستخوش تغییر و تحول کند. بنابر ادعای شرکت سازنده، سری A5 اکنون جذاب‌تر از قبل شده که البته قضاوت در این مورد را باید به عهده علاقمندان گذاشت.

خانواده آئودی A5 در مدل 2020 فیس‌لیفت شده است و در سه تریم ظاهری استاندارد، Advanced و S Line عرضه می‌شود.صرف نظر از این‌که کدام مدل از خانواده آئودی A5 را انتخاب کنید، در تمام آن‌ها چراغ‌های LED جلو به صورت استاندارد نصب شده است که البته در نسخه‌های گران‌تر این ترکیب به صورت LED چهارتایی برای چراغ‌های جلو و LED سکوئنشال (با قابلیت روشن شدن ترتیبی) در چراغ‌های عقب عرضه می‌شود. با صرف هزینه بیشتر می‌توان چراغ‌های لیزر را نیز برای این خودروها سفارش داد.

تغییر دیگری که در خانواده آئودی A5 مدل 2020 اتفاق افتاده را می‌توان به افزوده شدن رنگ جدید سبز متالیک برای پوشش بدنه نسبت داد که البته در کنار 11 رنگ دیگر برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. در مدل 2020 سه تریم ظاهری استاندارد، Advanced و S Line برای آئودی A5 قابل سفارش است که هرکدام ویژگی‌های خاصی به این خودرو می‌بخشند. در سری S Line به غیر از سیستم تعلیق اسپرت، تجهیزات مشکی روی بدنه نصب شده و خریداران برای پوشش بدنه امکان انتخاب از میان دو طیف خاکستری و همچنین رنگ جدید سبز را خواهند داشت.

کابین آئودی A5 مدل 2020

با ورود به فضای کابین، می‌توان عناصر آشنایی را مشاهده کرد که مستقیماً از آئودی A4 مدل 2020 برگرفته شده‌اند. این بدان معنی است که صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی در کابین این مدل نیز به چشم می‌خورد. صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی نیز مورد قابل اشاره دیگری است.

نسخه اروپایی آئودی A5 با چهار پیشرانه عرضه می‌شود که شامل یک نسخه هیبرید ملایم با 161 اسب‌بخار نیز خواهد بود. اما مهمترین تغییر فنی نسل جدید آئودی A5 را می‌توان اضافه شدن پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل به فهرست قابل انتخاب برای این خودرو دانست، پیشرانه‌ای که 342 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آئودی A5 کوپه و اسپرت‌بک با این پیشرانه رقمی کمتر از 5 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

محل قرارگیری آئودی A5 مدل 2020

تجهیز این مدل به پیشرانه دیزل، آن را به جمع سایر مدل‌های اسپرت آئودی همچون S4، S6 و S7 وارد می سازد که با پسوند TDI شناخته می‌شوند. نسخه S5 نیز با پیشرانه 3 لیتری TFSI در بازار اروپا عرضه خواهد شد که 349 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر ب ساعت نسخه‌های کوپه و اسپرت‌بک این خودرو به ترتیب برابر با 4.7 و 4.9 ثانیه خواهد بود.

آئودی فروش مدل‌های جدید A5 و S5 را از پاییز سال جاری در اروپا آغاز خواهد کرد. ارزان‌ترین نسخه آئودی A5 در بازار اروپا مدل A5 کوپه 40TFSI است که قیمت آن از 42,900 یورو شروع می‌شود.

دیدگاه کاربران