امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 شاهد حضور گسترده خودروهای برقی هستیم. هیوندای هم در این نمایشگاه یک خودروی برقی را به معرض نمایش گذاشته که در واقع یک خودروی مسابقهای محسوب میشود: نسخه ETCR از مدل ولستر N.
”موتور برقی این خودرو در قسمت جلو نصب نشده، بلکه در قسمت وسط و پشت راننده قرار گرفته است.“این خودرو اولین خودروی مسابقهای برقی هیوندای به شمار میرود و در مسابقات قهرمانی جدیدی موسوم به ETCR شرکت خواهد کرد. این مسابقات فقط مخصوص خودروهای تمام برقی بوده و سال 2020 آغاز خواهند شد.
ظاهر این خودروی مسابقهای برقی بسیار شبیه به هیوندای ولستر N نسخه TCR است، اما در باطن این دو نسخه تفاوتی اساسی با هم دارند. نیروی مورد نیاز در نسخه TCR توسط پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر تامین میشود که به توربوشارژر مجهز شده و میتواند حداکثر قدرتی معادل با 350 اسببخار تولید کند، اما در نسخه ETCR این پیشرانه جای خود را به یک موتور برقی داده است. متاسفانه این خودروساز کرهای هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت این نسخه تمام برقی منتشر نکرده است.
یکی از ویژگیهای بسیار جذاب هیوندای ولستر ETCR این است که نیروی حاصل از موتور برقی آن به چرخهای عقب انتقال داده میشود. البته موضوع فقط به همین جا ختم نمیشود، چرا که موتور برقی این خودرو در قسمت جلو نصب نشده، بلکه در قسمت وسط و پشت راننده قرار گرفته است.
هیوندای هنوز جزئیات کامل ولستر N نسخه ETCR را منتشر نکرده، اما میدانیم که این خودروساز کرهای فقط دو نمونه از این خودرو را برای شرکت در مسابقات قهرمانی ETCR تولید خواهد کرد.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : motor1.com