• نسخه eN1 کاپ هيونداي آيونيک 5N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N
  • معرفي نسخه eN1 کاپ از هيونداي آيونيک 5 N

نسخه eN1 کاپ از هیوندای آیونیک 5N

معرفی نسخه eN1 کاپ از هیوندای آیونیک 5N

15 فروردین 1403 15:52

شرکت هیوندای قصد دارد آیونیک 5N را به مسابقات eN1 اعزام کند. این سری را می­‌توان مشابه کلاس N1 دانست، که هیوندای النترا (آوانته) در آن شرکت می­‌کند. البته قرار نیست تنها یک برند خودروساز یا تامین‌کننده تایر در این رقابت حضور داشته باشد.

هیوندای آیونیک 5N eN1 کاپ از 27 آوریل و با شروع آزمایشی فصل eN1، کار خود را آغاز می‌­کند. در مجموع 10 مسابقه از این سری تا پایان سال 2024 برگزار خواهد شد.

طراحی هیوندای آیونیک 5N eN1

هیوندای آیونیک 5N eN1 برای حضور در این رقابت با تغییرات زیادی همراه شده است. در گام  اول، کاپوت با نمونه­ ساخته شده از جنس پلاستیک تقویت شده با الیاف (FRP) و شیشه­‌های جانبی با پلی کربنات تعویض شده و بسیاری از قطعات کابین به جز صندلی راننده حذف شده است.

نسخه eN1 کاپ هیوندای آیونیک 5N

گذشته از این باید به کیت آئرودینامیک بدنه شامل گل‌گیرهای پهن، باله عقب و همچنین رینگ‌های 18 اینچی فورج‌کاری شده با تایرهای عریض اشاره کرد.

برای حفظ جان راننده، میله حفاظتی داخل کابین، لایه ضدحریق و سامانه خاموش‌کن ولتاژ بالا به هیوندای آیونیک N5 eN1 اضافه شده است.

مشخصات فنی هیوندای آیونیک 5N eN1

با کاهش بیش از 270 کیلوگرم از وزن 2230 کیلوگرمی آیونیک 5N، این خودروی برقی حالا با 1970 کیلوگرم وزن در مسابقه حاضر می­‌شود.

از دیگر تغییرات فنی هیوندای آیونیک 5N eN1 می‌­توان به سیستم تعلیق قابل تنظیم با کمک­‌فنرهای دوحالته، سیستم هشدار فنی و محل جدید درگاه شارژ در عقب خودرو اشاره کرد.

نسخه eN1 کاپ هیوندای آیونیک 5N

به لطف قابلیت N e-Shift، می‌­توان صدایی مصنوعی برای این خودرو تولید کرد. هریک از تیم‌ها می­‌توانند صدای مورد تایید خود را انتخاب کنند. قابلیت تعویض دنده مصنوعی، بوست N Grin برای افزایش قدرت لحظه­‌ای تا 10 ثانیه و همچنین پیش-گرمایش باتری ها نیز برای این خودرو پیش‌­بینی شده است.

هیوندای آیونیک 5N eN1 به دو پیشرانه برقی با مجموع خروجی 641 اسب‌بخار قدرت و مجموعه باتری 84 کیلووات ساعت مجهز شده است. از مشخصات عملکردی این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما انتظار داریم که این مدل مسابقه­‌ای بتواند در مدت 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

نسخه eN1 کاپ هیوندای آیونیک 5N

توجه داشته باشید که شتاب صفر تا صد آیونیک 5N در هنگام فعال‌سازی بوست N Grin در مدت 3.25 ثانیه انجام می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران