هیوندای با معرفی RM20e، تواناییهای خود در جهت ساخت خودروهای الکتریکی هیجانانگیز را به معرض نمایش گذاشته است. پیش از این در نمایشگاه خودرو پکن شاهد حضور نمونه اولیهای از یک خودروی برقی مسابقهای بودیم که با نام ولستر N eTCR معرفی شد.
”پیشرانه الکتریکی که در سینه هیوندای RM20e نصب شده خروجی برابر با 810 اسببخار قدرت و 960 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“اکنون مدل RM20e در مقابل ماست، خودرویی که در نظر اول همچون نسخهای تقویت شده از مدل ولستر به نظر میرسد اما شباهت میان این دو تنها به برخی موارد ظاهری خلاصه میشود.
پسوند RM در ابتدای نام این خودرو از Racing Midship برگرفته شده که به نصب پیشرانه در میانه ساختار این مدل اشاره دارد. رقم 20 هم به این دلیل در نام RM20e قرار گرفته که این خودرو بیستمین محصول از سری خودروهای عملکردی پروژه RM بوده که از سال 2012 تاکنون توسط هیوندای ساخته میشود. حرف e هم نشان از برقی بودن پیشرانه خودرویی دارد که بنابر اعلام شرکت سازنده، تعادل عالی میان قابلیتهای حرکتی و سازگاری با محیط زیست در آن برقرار شده است.
پیشرانه الکتریکی که در سینه هیوندای RM20e نصب شده خروجی برابر با 810 اسببخار قدرت و 960 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو توسط هیوندای کمتر از 3 ثانیه اعلام شده ضمن اینکه میتواند ظرف 9.88 ثانیه به سرعت 198 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودروی اسپرت الکتریکی نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.
هیوندای ادعا میکند RM20e توانسته میان قابلیتهای حرکتی، تعادل، قدرت ترمزگیری، چسبندگی به جاده و قابلیت رانندگی روزمره تعادل بسیار مناسبی برقرار نماید. این خودرو همچنین به عنوان بستری مناسب برای آزمایش فناوریهای جدید بشمار میرود تا هیوندای بتواند پلتفرم RM را با همکاری شرکت ریماک توسعه دهد.
آقای Thomas Schemera که مدیریت بخش توسعه محصول هیوندای را برعهده دارد، پروتوتایپ خودروی اسپرت RM20e را نشانهای از مدلهای عملکردی هیوندای در آینده میداند که تحت برند N عرضه خواهند شد. به عقیده وی خودروهای اسپرت با نشان N نه تنها به واسطه قدرت پیشرانه قلب راننده را به تپش وا میدارند، بلکه به واسطه پیشرانه برقی خود به محیط زیست نیز آسیبی وارد نمیکنند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com