هاچ‌بک الکتریکی با 810 اسب بخار قدرت

هیوندای RM20e؛ خودرویی از آینده

6 مهر 1399 13:58

هیوندای با معرفی RM20e، توانایی­‌های خود در جهت ساخت خودروهای الکتریکی هیجان‌انگیز را به معرض نمایش گذاشته است. پیش از این در نمایشگاه خودرو پکن شاهد حضور نمونه اولیه‌ای از یک خودروی برقی مسابقه‌ای بودیم که با نام ولستر N eTCR معرفی شد.

پیشرانه الکتریکی که در سینه هیوندای RM20e نصب شده خروجی برابر با 810 اسب‌بخار قدرت و 960 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.اکنون مدل RM20e در مقابل ماست، خودرویی که در نظر اول همچون نسخه‌ای تقویت شده از مدل ولستر به نظر می­‌رسد اما شباهت میان این دو تنها به برخی موارد ظاهری خلاصه می‌­شود.

پسوند RM در ابتدای نام این خودرو از Racing Midship برگرفته شده که به نصب پیشرانه در میانه ساختار این مدل اشاره دارد. رقم 20 هم به این دلیل در نام RM20e قرار گرفته که این خودرو بیستمین محصول از سری خودروهای عملکردی پروژه RM بوده که از سال 2012 تاکنون توسط هیوندای ساخته می­‌شود. حرف e هم نشان از برقی بودن پیشرانه خودرویی دارد که بنابر اعلام شرکت سازنده، تعادل عالی میان قابلیت‌های حرکتی و سازگاری با محیط زیست در آن برقرار شده است.

پیشرانه الکتریکی که در سینه هیوندای RM20e نصب شده خروجی برابر با 810 اسب‌بخار قدرت و 960 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو توسط هیوندای کمتر از 3 ثانیه اعلام شده ضمن این‌که می‌تواند ظرف 9.88 ثانیه به سرعت 198 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودروی اسپرت الکتریکی نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

هیوندای RM20e

هیوندای ادعا می­‌کند RM20e توانسته میان قابلیت­‌های حرکتی، تعادل، قدرت ترمزگیری، چسبندگی به جاده و قابلیت رانندگی روزمره تعادل بسیار مناسبی برقرار نماید. این خودرو همچنین به عنوان بستری مناسب برای آزمایش فناوری‌های جدید بشمار می‌­رود تا هیوندای بتواند پلتفرم RM را با همکاری شرکت ریماک توسعه دهد.

آقای Thomas Schemera که مدیریت بخش توسعه محصول هیوندای را برعهده دارد، پروتوتایپ خودروی اسپرت RM20e را نشانه‌ای از مدل‌های عملکردی هیوندای در آینده می­‌داند که تحت برند N عرضه خواهند شد. به عقیده وی خودروهای اسپرت با نشان N نه تنها به واسطه قدرت پیشرانه قلب راننده را به تپش وا می­‌دارند، بلکه به واسطه پیشرانه برقی خود به محیط زیست نیز آسیبی وارد نمی­‌کنند.

دیدگاه کاربران