رونمایی از هیوندای ولستر N نسخه ETCR

اولین خودروی مسابقه­‌ای برقی هیوندای

22 شهریور 1398 12:45

امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 شاهد حضور گسترده خودروهای برقی هستیم. هیوندای هم در این نمایشگاه یک خودروی برقی را به معرض نمایش گذاشته که در واقع یک خودروی مسابقه‌­ای محسوب می‌­شود: نسخه ETCR از مدل ولستر N.

موتور برقی این خودرو در قسمت جلو نصب نشده، بلکه در قسمت وسط و پشت راننده قرار گرفته است.این خودرو اولین خودروی مسابقه­‌ای برقی هیوندای به شمار می­‌رود و در مسابقات قهرمانی جدیدی موسوم به ETCR شرکت خواهد کرد. این مسابقات فقط مخصوص خودروهای تمام برقی بوده و سال 2020 آغاز خواهند شد.

ظاهر این خودروی مسابقه‌­ای برقی بسیار شبیه به هیوندای ولستر N نسخه TCR است، اما در باطن این دو نسخه تفاوتی اساسی با هم دارند. نیروی مورد نیاز در نسخه TCR توسط پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر تامین می­‌شود که به توربوشارژر مجهز شده و می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 350 اسب‌بخار تولید کند، اما در نسخه ETCR این پیشرانه جای خود را به یک موتور برقی داده است. متاسفانه این خودروساز کره‌­ای هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت این نسخه تمام برقی منتشر نکرده است.

هیوندای ولستر برقی مسابقه‌ای

یکی از ویژگی­‌های بسیار جذاب هیوندای ولستر ETCR این است که نیروی حاصل از موتور برقی آن به چرخ­‌های عقب انتقال داده می­‌شود. البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که موتور برقی این خودرو در قسمت جلو نصب نشده، بلکه در قسمت وسط و پشت راننده قرار گرفته است.

هیوندای هنوز جزئیات کامل ولستر N نسخه ETCR را منتشر نکرده، اما می‌­دانیم که این خودروساز کره­‌ای فقط دو نمونه از این خودرو را برای شرکت در مسابقات قهرمانی ETCR تولید خواهد کرد.

دیدگاه کاربران