از ارزان‌ترین نسخه‌های صفر کیلومتر

معرفی تویوتا لندکروزر نامیب

26 شهریور 1398 12:00

با توجه به قیمت پایه 85,315 دلاری تویوتا لندکروزر در بازار خودروی ایالات متحده، به راحتی می‌توان این خودروی ژاپنی را به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات تویوتا خطاب کرد. قیمت نسخه‌های ویژه از این خودروی آفرودر توانمند همچون هریتاژ ادیشن به 87,645 دلار نیز می‌رسد. البته شاید همین قیمت بالا باعث شده فروش آن در سال‌های اخیر افت چشمگیری داشته باشد به گونه‌ای که در سال گذشته تنها 3235 نمونه از آن در آمریکا به فروش رسید. البته طرفداران این خودرو لازم نیست نگران باشند چراکه به رغم کاهش فروش، تویوتا اعلام کرده که همچنان به عرضه لندکروزر در بازار آمریکا ادامه خواهد داد.

تویوتا لندکروزر نامیب با قیمت پایه 61 هزار دلار از نسخه‌های عرضه شده در آمریکای شمالی بسیار ارزان‌تر است.اما موقعیت تویوتا لندکروزر در آفریقا بسیار متفاوت از آمریکای شمالی است چراکه در آن منطقه مشتریان می‌توانند برای خریداری مدل ویژه Namib اقدام نمایند. خودرویی ویژه که نام کامل آن 4.5D V8 D/C Namib بوده و براساس مدل به یادماندنی سری 70 ساخته می‌شود. قیمت پایه این خودرو تقریباً برابر با 61 هزار دلار آمریکا خواهد بود.

نامگذاری این وانت دوکابین نیز براساس صحرای نامیب انجام شده که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین صحراهای جهان است. در نمای جلو می‌توان به طراحی جدید جلوپنجره و سپر جلوی فلزی مخصوص آفرود اشاره کرد که با محافظی برای چراغ‌ها و البته نشان ویژه Namib همراه شده است.

در فضای کابین بزرگترین تغییر نسبت به مدل‌های استاندارد لندکروزر سری 70 را می‌توان به اضافه شدن محفظه خنک‌کننده مربوط دانست که به یاری سیستم تهویه، نوشیدنی‌ها را خنک نگه می‌دارد. روی سقف نیز کنسول جدیدی نصب شده که به چراغ مطالعه برای بخش عقب و محفظه‌ای برای قرار دادن اشیا مجهز شده است.

تویوتا لندکروزر نامیب به سیستم تعلیق بهسازی شده نیز مجهز شده که بنابر اعلام شرکت، یکی از شرکای محلی کارآزموده و قابل اعتماد این شرکت است. تایرهای خودرو به ابعاد 265/75/R16 و از نوع Discoverer S/T Maxx هستند که نوشته‌های روی آنها به رنگ سفید خواهد بود.

تویوتا لندکروزر نامیب

پیشرانه این وانت خاطره‌انگیز نمونه‌ای 4.5 لیتری و دیزل بوده که قدرتی برابر با 202 اسب‌بخار و گشتاور 430 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

آقای Calvyn Hamman به عنوان مدیر فروش و مارکتینگ شرکت تویوتا با اشاره به شرایط سخت و طاقت‌فرسای صحرای نامیب، همراه داشتن تجهیزات و قابلیت‌های فنی لازم برای عبور از این مسیر را الزامی دانسته و در ادامه با کمال افتخار از عرضه این لندکروزر سفارشی به عنوان خودرویی آماده به خدمت برای مشتریان علاقمند به آفرود خبر داده است.

دیدگاه کاربران