158 اسب برای کراس‌اور پلاگین هیبریدی رنو

اطلاعات اولیه از رنو کپچر PHEV

30 شهریور 1398 11:02

هنگامی که شرکت رنو نسل دوم مدل موفق کپچر را چند ماه پیش رونمایی کرد، اعلام نمود که درنظر دارد نسخه پلاگین‌هیبرید این خودرو را نیز مدتی بعد عرضه نماید هرچند که در آن زمان درباره مشخصات فنی مدل مذکور سکوت کرد.

احتمال استفاده از پیشرانه پلاگین هیبرید نصب شده در کپچر 2020 در رنو مگان و نیسان جوک نیز وجود دارد.با این حال نشریه AutomobileMagazine به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد قوای محرکه رنو کپچر PHEV از ترکیب پیشرانه بنزین‌سوز 1.6 لیتری به قدرت 89 اسب‌بخار و موتور برقی با قدرت 69 اسب‌بخار شکل گرفته که در مجموع 158 اسب‌بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار خواهد داد. گفته شده ظرفیت باتری برابر با 9.8 کیلووات ساعت بوده که با یکبار شارژ آن، برای رنو کپچر PHEV امکان حرکت تا شعاع 45 کیلومتر فراهم می‌شود. البته در این حالت حداکثر سرعت خودرو برابر با 135 کیلومتر برساعت خواهد بود.

البته افرادی که علاقمند خرید این مدل هستند باید تا بهار سال آینده میلادی انتظار کشند زیرا براساس اخبار شنیده شده، رنو کپچر PHEV در آن زمان عرضه خواهد شد. ولی تا پیش از آن زمان، امکان خرید رنو کپچر 2020 با 5 پیشرانه مختلف وجود دارد که شامل سه گزینه بنزین‌سوز و دو مدل دیزل می‌شود. قدرت مدل‌های بنزینی بین 99 تا 153 اسب‌بخار و نیروی پیشرانه‌های دیزل نیز برابر با 94 و 113 اسب‌بخار خواهد بود.

لازم به ذکر است که تمام مدل‌های مختلف رنو کپچر به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهند شد.

به نظر می‌رسد احتمال استفاده از پیشرانه پلاگین هیبرید نصب شده در رنو کپچر 2020 در مدل مگان نیز بسیار بالا باشد، خودرویی که هم‌اکنون در حال گذراندن آزمایش‌های قبل از تولید است. در عین حال احتمال عرضه نسخه PHEV از نسل دوم نیسان جوک که به تازگی معرفی شده نیز وجود دارد زیرا این خودرو از همان پلتفرم CMF-B استفاده می‌کند که نسل جدید کلیو و کپچر بر روی آن ساخته شده‌اند.

دیدگاه کاربران