ساخت نسخه‌ای روباز از سدان لوکس بازار ژاپن

آماده‌سازی تویوتا سنچری برای امپراتور ژاپن

30 شهریور 1398 14:35

تویوتا سنچری (Century) به عنوان یک سدان بزرگ و لوکس برای سالهای متمادی است که مورداستفاده مشتریان ثروتمند و مشکل‌پسند ژاپنی قرار می‌گیرد. شروع کار این خودرو به اواخر دهه 60 میلادی بازمی‌گردد اما از آن زمان تاکنون تنها سه نسل از این خودرو به بازار آمده که آخرین آن‌ها در سال 2018 روانه بازار شد.

تویوتا سنچری روباز جدیدترین خودرویی است که پس از 30 سال به ناوگان سلطنتی ژاپن وارد می‌شود تا در مراسم تاجگذاری امپراتور جدید ژاپن خدمتگزاری کند.اگر خبرهای مربوط به ژاپن را دنبال کرده باشید احتمالاً در جریان هستید که از ماه می گذشته، فردی به نام ناروهیتو به مقام امپراتوری این کشور منصوب شده است. در همان زمان خبرهایی منتشر شد حاکی از آن‌که قرار شده نمونه‌ای روباز از نسل جدید تویوتا سنچری برای امپراتور جدید ساخته شود. اکنون زمان موعود فرارسیده و این خودرو به مراحل نهایی ساخت نزدیک شده است.

بنابر اعلام پایگاه Japanese Nostalgic Car قرار است این خودرو به عنوان خودرویی در خدمت ناوگان سلطنتی به کار گرفته شده و در روز تاجگذاری خانواده سلطنتی را به همراه امپراتور جدید به محل مراسم انتقال دهد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مراسم یادشده در تاریخ 22 اکتبر و با حضور مدعوین از 190 کشور مختلف جهان برگزار شود. بنابراین می‌توان حدس زد که برای چنین جشن مهمی به خودرویی خاص نیز احتیاج هست.

تویوتا سنچری روباز برای امپراتور ژاپن

براساس اطلاعات منتشر شده توسط Japanese Nostalgic Car، این خودروی کانورتیبل منحصربه‌فرد به صندلی‌های عقب با ارتفاع بیشتر مجهز شده که پشتی آن‌ها با زاویه 25 درجه نصب شده تا در طول مراسم چهره اعضای خانواده سلطنتی از داخل خودرو برای عابران قابل دید باشد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در کمال تاسف فعلاً هیچگونه مشخصات فنی از این خودرو منتشر نشده است.

نسخه استاندارد تویوتا سنچری از پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری بنزین‌سوز به همراه موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع قدرتی برابر با 425 اسب‌بخار را برای آن فراهم می‌کند. بد نیست بدانید این مجموعه فنی قبلاً در بزرگترین سدان لکسوس یعنی LS600h نیز نصب شده است.

تویوتا سنچری موردبحث جدیدترین خودرویی است که پس از 30 سال به ناوگان سلطنتی ژاپن وارد می‌شود. پیش از این یک دستگاه رولزرویس کورنیش نسل سوم نقش خودروی سلطنتی را ایفا می‌کرد. هرچند این خودرو تنها دوبار مورد استفاده قرار گرفت اما برای استفاده در مراسم روز 22 اکتبر نیاز به مقداری بروزرسانی دارد.

دیدگاه کاربران