گوشزدی برای استفاده از خودروهای پاک

تویوتا میرای خودروی جدید پاپ

27 مهر 1399 11:15

با توجه به موقعیت ویژه سیاسی و مذهبی پاپ به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان، در سال‌های اخیر خودروهای زیادی برای جابجا نمودن وی آماده شده و حتی خودروهایی همچون فراری انزو و لامبورگینی هوراکان را هم به عنوان هدیه بدریافت کرده که البته پس از حراج دو خودروی سوپراسپرت مذکور برای اهداف خیریه، مشخص شد پاپ تمایلی به استفاده از خودروهای گران‌قیمت ندارد.

دو دستگاه تویوتا میرای برای جابجایی پاپ آماده و از سوی تویوتا و دولت ژاپن به وی تحویل شده است.اکنون تویوتا وارد عمل شده و با تغییر نمونه‌ای از خودروی سلول سوخت هیدروژنی ساخت خود یعنی میرای، آن را برای جابجا نمودن پاپ آماده کرده است. بخش جلوی بدنه تغییری نداشته اما در بخش عقب یک سازه جدید به بدنه اضافه شده که 1.2 متر به ارتفاع فعلی بدنه افزوده و در بالاترین نقطه 2.7 متر با سطح زمین فاصله دارد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت تویوتا میرای در حالت استاندارد 9.6 ثانیه اندازه‌گیری شده ولی با توجه به تغییرات اعمال شده روی خودروی پاپ، این عدد دیگر قابل دسترسی نخواهد بود. البته در دیدارهای پاپ با مردم شتاب مسئله مهمی نبوده بلکه شعاع 547 کیلومتری قابل حرکت با میرای می­‌تواند بیشتر حائز اهمیت باشد.

دو دستگاه تویوتا میرای برای جابجایی پاپ آماده و از سوی تویوتا و دولت ژاپن به وی تحویل شده است.

تویوتا میرای خودروی جدید پاپ

بد نیست بدانید پاپ فعلی برخلاف نفر قبلی که به حرکت در خودروهای ضدگلوله عادت داشت، در خودروهایی حرکت می­‌کند که قسمت عقبی سقف آن‌ها حذف شده است. وقتی از وی درباره علت چنین اقدامی سوال شده، در پاسخ اعلام کرده که در این سن، چیزی برای از دست دادن ندارند.

به هرحال حضور تویوتا میرای به عنوان خودروی پاپ می­‌تواند اهمیت استفاده از خودروهای پاک در حمل و نقل را بیش از پیش به همگان گوشزد کند.

دیدگاه کاربران