با پیشرانه‌ای قوی‌تر برای اروپا

معرفی تویوتا C-HR هیبرید مدل 2020

9 مهر 1398 18:00

تویوتا تصمیم دارد مدل 2020 کراس‌اور هیبریدی C-HR را به پیشرانه‌ای قوی‌تر مجهز نماید تا این خودروی نسبتاً جمع‌وجور موفقیت بیشتری در آمار فروش خود در بازار اروپا به دست آورد.

تویوتا کراس‌اور جمع‌و‌جورش را به پیشرانه هیبریدی جدید با ظرفیت 2 لیتر مجهز کرده که قدرت آن را به 181 اسب بخار رسانده است.غیر از نمونه بهینه‌سازی شده براساس پیشرانه هیبرید 1.8 لیتری، تویوتا نسخه دیگری از C-HR هیبرید را با پیشرانه 2 لیتری عرضه کرده که 181 اسب‌بخار قدرت دارد. بنابر اعلام شرکت سازنده این پیشرانه جدید علاوه‌بر قابلیت‌های مطلوب فنی، از نظر مصرف سوخت نیز عملکردی بسیار اقتصادی ارائه خواهد کرد.

مدل هیبریدی 2 لیتری همچنین به سیستم تعلیق جدیدی نیز مجهز شده که بنابر ادعای تویوتا در عین افزایش راحتی سواری، بر فرمان‌پذیری تویوتا C-HR هیچ‌گونه تاثیر منفی نداشته است. علاوه‌براین، هر دو نسخه هیبرید 1.8 و 2 لیتری به سیستم EPS جدیدی مجهز شده‌اند که احساس بهتری از فرمان را به راننده منتقل خواهد کرد. سر و صدای داخل کابین نیز نسبت به مدل قبلی بسیار کاهش یافته است.

پیشرانه جدید تویوتا C-HR هرچند قوی‌تر از بسیاری نمونه‌های مشابه است اما براساس استاندارد آلایندگی WLTP، تنها 118 گرم در کیلومتر گاز CO2 تولید می‌کند که البته در مقایسه با مدل 1.8 لیتری هیبرید 9 گرم بیشتر خواهد بود. تویوتا درباره سایر پیشرانه‌های قابل نصب در C-HR توضیحی نداده بنابراین می‌توان حدس زد که پیشرانه توربوشارژ 1.2 لیتری بنزین‌سوز احتمالاً دیگر عرضه نخواهد شد.

البته حذف شدن این مدل چندان هم دور از انتظار نیست چراکه تقریباً 80 درصد تویوتا C-HR های فروخته شده در بازار اروپا، نسخه هیبرید این خودرو هستند. به غیر از بروزرسانی‌های فنی، در تویوتا C-HR مدل 2020 شاهد نصب سیستم مولتی مدیای جدید نیز هستیم که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. نقشه‌های مسیریاب این سیستم بروزرسانی شده تا خریداران اروپایی به آسانی بتوانند در جاده‌ها، مسیر موردنظر خود را پیدا کنند.

تویوتا C-HR هیبرید مدل 2020

در نهایت باید به طرح ظاهری تویوتا C-HR اشاره کرد که هرچند در مدل قبلی نیز مورد پسند بسیاری افراد قرار گرفت، اما در مدل جدید بروزرسانیهایی به خود دیده است. چراغهای جلو به فناوری LED مجهز شده و چراغهای دیلایت نیز به صورت یک خط در بالای چراغ درآمدهاند.

طراحی سپر جلوی تویوتا C-HR نیز مورد بازنگری قرار گرفته به گونه‌ای که نمای کلی خودرو را عریض‌تر از قبل نشان می‌دهد. در نمای عقب نیز چراغ‌ها به فناوری LED مجهز و از طریق یک اسپویلر مشکی براق به یکدیگر متصل شده‌اند که در کل نمای جذابی به این قسمت بخشیده است.

قیمت پایه مدل فیس‌لیف شده از تویوتا C-HR در بازار بریتانیا برابر با 25,625 پوند بوده که تقریباً برابر با 31,480 دلار است. سه تریم دیگر با نام‌هایDesign ،Excel و Dynamicرا نیز می‌توان به همراه یکی از دو پیشرانه هیبریدی سفارش داد. بد نیست بدانید تویوتا C-HR مدل 2020 در یک نسخه ویژه نارنجی رنگ با نام Orange Edition نیز قابل سفارش خواهد بود.

دیدگاه کاربران