7500 دلار بیشتر برای رانندگی در هوای آزاد

رونمایی از نسخه کانورتیبل شورولت کوروت

13 مهر 1398 09:59

خودرویی که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، نسخه کانورتیبل از شورولت کوروت استینگری مدل 2020 است. می‌­توان این خودرو را رقیبی جدی برای سوپراسپرت­‌های موتور وسط کانورتیبل به حساب آورد.

قیمت نسخه کانورتیبل شورولت کوروت از 67,495 دلار شروع می­‌شود که اختلاف قیمتی 7,500 دلاری با تیپ پایه از نسخه کوپه را نشان می­‌دهد. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، سقف این نسخه قابلیت جمع شدن داشته و امکان رانندگی در هوای آزاد هم با آن وجود دارد. اما نکته مهم این است که فقط دو ماه و نیم از رونمایی نسخه کوپه این خودرو گذشته و حال این خودروساز آمریکایی نسخه کانورتیبل از کوروت استینگری را رونمایی کرده است. این موضوع نشان می­‌دهد شورولت تمرکز ویژه‌­ای بر روی این خودروی موتور وسط دارد. شورولت اعلام کرده تولید نسخه کانورتیبل در سه ماهه اول سال 2020 آغاز خواهد شد.

شورولت مدعی است کوروت جدید که نسل هشتم این خودرو محسوب می‌شود در درجه اول به عنوان یک خودروی کانورتیبل مهندسی شده است. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود، چرا که طبق ادعای این خودروساز آمریکایی، نسخه کانورتیبل طوری طراحی شده که مشتریان در زمینه­‌های پرفورمنس و راحتی هیچ کمبودی نسبت به نسخه کوپه در آن احساس نخواهند کرد.

نسخه کانورتیبل شورولت کوروت

در صورتی که سرعت شورولت کوروت بیشتر از 48 کیلومتر برساعت نباشد، می­‌توانید سقف آن را باز کنید و سقف فقط در عرض 16 ثانیه به طور کامل جمع خواهد شد. این سیستم توسط شش موتور برقی کوچک عمل می­‌کند. البته در نسخه کوپه هم امکان برداشتن سقف خودرو وجود دارد، اما این کار باید به صورت دستی انجام شود.

همانند نسخه کوپه، نسخه کانورتیبل از شورولت کوروت استینگری مدل 2020 هم به یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل از نوع تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 495 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 637 نیوتن‌متر تولید کند. نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ­‌های عقب شورولت کوروت انتقال داده می‌­شود. متاسفانه این خودرو فقط با همین نوع جعبه‌دنده عرضه خواهد شد و امکان سفارش جعبه‌دنده دستی برای آن وجود ندارد. این خودروساز آمریکایی هنوز تفاوت وزن میان نسخه کوپه و نسخه کانورتیبل را اعلام نکرده است.

شورولت کوروت کانورتیبل 2020

قیمت نسخه کانورتیبل شورولت کوروت از 67,495 دلار شروع می­‌شود که اختلاف قیمتی 7,500 دلاری با تیپ پایه از نسخه کوپه را نشان می­‌دهد. نسخه کانورتیبل در سه تیپ مختلف به فروش خواهد رسید و تحویل این خودرو به مشتریان در سه ماهه اولِ سال 2020 شروع خواهد شد.

دیدگاه کاربران