نسخه مسابقه‌ای CR.8‌ در برابر رقبای اروپایی

ورود شورولت کوروت به پیست

13 مهر 1398 14:47

مدتی پس از رونمایی نسخه روباز از شورولت کوروت استینگری 2020 در رویدادی ویژه در Kennedy Space Center، اکنون شورولت مدل مسابقه‌ای این خودرو را با نام C8.R معرفی کرده است.

شورولت درنظر دارد مدل مسابقه‌ای C8.R را در رقابت‌های قهرمانی IMSA WeatherTech SportsCar سال 2020 به میدان بفرستد تا در کلاس GTLM با رقبایی همچون پورشه 911 RSR و ب‌ام‌و M8 GTE به مبارزه بپردازد.شورولت هنوز درباره مشخصات فنی کوروت C8.R جزئیاتی اعلام نکرده اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به جای پیشرانه هشت سیلندر 5.5 لیتری، شاهد نصب نمونه هشت سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی در زیر کاپوت کوروت C8.R باشیم. احتمالاً به دلیل نصب همین پیشرانه متفاوت از مدل‌های خیابانی بوده که در ویدیوهای جاسوسی منتشر شده از این مدل مسابقه‌ای، صدایی بسیار متفاوت از پیشرانه آن به گوش می‌رسد.

مدیر بخش خودروهای اسپرت شورولت آمریکا یعنی آقای جیم کمپبل این خودرو را چیزی فراتر از تنها یک نمونه تقویت شده از شورولت کوروت 2020 وصف کرده و ساخت آن را حاصل سال‌ها تجربه و آزمایش‌های انجام شده توسط متخصصان شورولت و تیم مسابقه‌ای کوروت دانسته است. بنابر گفته وی، همکاری میان این دو تیم باعث شده عملکرد کوروت C8.R به گونه‌ای توسعه یابد که هم برای حرکت در خیابان‌ها و هم برای شرکت در مسابقات مناسب باشد.

شورولت کوروت مسابقه ای

نوشته No. 4 و رنگ‌آمیزی زرد و خاکستری بدنه این خودرو از مدل‌های مفهومی قدیمی کوروت همچون شورولت Aerovette 1973 و کوروت استینگری Racer مدل 1959 الهام گرفته شده است. بد نیست بدانید شورولت نمونه دیگری از این خودرو را با عنوان No. 3 با رنگ‌آمیزی زرد و نقره‌ای ساخته که یادآور کوروت‌های شرکت کننده در مسابقات GTLM در طول دو دهه گذشته است.

شورولت درنظر دارد مدل مسابقه‌ای C8.R را در رقابت‌های قهرمانی IMSA WeatherTech SportsCar سال 2020 به میدان بفرستد تا در کلاس GTLM با رقبایی همچون پورشه 911 RSR و ب‌ام‌و M8 GTE به مبارزه بپردازد. قرار است این رقابت‌ها در ژانویه 2020 برگزار شود.

شورولت کوروت CR.8

تیم کوروت ریسینگ از سال 1999 تا امروز توانسته در مسابقات 107 پیروزی به دست آورد که شامل 13 قهرمانی تیمی، 12 مقام برای راننده‌ها و همچنین 12 جایزه برای کارخانه سازنده بوده است. شورولت امیدوار است که مدل C8.R نیز بتواند موفقیت‌های گذشته را تکرار نماید.

دیدگاه کاربران