شورولت تنها کمی از آغاز مسابقه دیتونا 24، کوروت Z06 GT3.R را معرفی کرد. البته قرار نیست این خودرو به نمایندگی از شورولت در این رقابت حاضر شود چراکه شورلت کوروت Z06 GT3.R برای حضور در مسابقات سال آینده طراحی شده است.
”شورلت کوروت Z06 GT3.R برای حضور در مسابقات سال آینده طراحی شده است.“جای تعجب نیست که کوروت Z06 GT3.R از اشتراکات فراوانی با نسخه استاندارد کوروت Z06 برخوردار باشد. شاسی آلومینیومی از خط تولید به شرکت Pratt Miller Engineering در میشیگان رفته و به میله حفاظتی، فنرها و کمکفنرهای مسابقهای و ترمزهای قویتر مجهز شده، درحالیکه طراحی سیستم تعلیق بدون تغییر باقیمانده و رینگهای 18 اینچی هم با مدل مسابقهای C8.R، مشترک است.
شورلت کوروت Z06 GT3.R به مجموعهای از قطعات آیرودینامیک شامل مسیرهای جریان هوا، زیرسپری، دیفیوزر فیبرکربنی و البته باله بزرگ عقب مجهز شده است. همچون رینگها، سقف این خودرو هم از C8.R به عاریت گرفته شده است.
حتما درباره خروجی پیشرانه 5.5 لیتری 8 سیلندر DOHC که در شورلت کوروت Z06 GT3.R نصب شده کنجکاو هستید، اما متاسفانه خودروساز آمریکایی در حال حاضر از اعلام جزئیات دقیق خودداری نموده، هرچند تایید کرده که پیشرانه این خودرو تا 70 درصد با موتور 5.5 لیتری نسخه استاندارد مشترک است.
از آنجا که طبق قوانین IMSA، قدرت خودروها به 600 اسببخار محدود شده، میتوان اطمینان داشت که شورلت کوروت Z06 GT3.R نسبت به Z06 با 670 اسببخار قدرت، از قدرت کمتری برخوردار خواهد بود.
شورلت کوروت Z06 GT3.R از سال 2024 در اختیار تیمهای خصوصی قرار میگیرد، درحالیکه شورولت از طریق Corvette Racing، قطعات فنی و پشتیبانی مهندسی را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد.
آقای مارک استیلو، سرپرست بخش خودروهای مسابقهای جنرال موتورز، کوروت Z06 GT3.R را آغازگر مسیری تازه برای شورولت دانسته است، که میتواند طراحی زیبا، مهندسی قوی، پیشرانه نیرومند و پشتیبانی فنی مناسب را به مشتریان ارائه کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com