معرفی شورولت کوروت Z06 GT3.R

پس از معرفی کوروت Z06، علاقمندان انتظار داشتند نسخه‌­های دیگری از این خودرو با قدرت بیشتر معرفی شود. ZR1 یا E-Ray هیبرید با قدرت احتمالی بیش از هزار اسب­‌بخار، مدل‌های موردانتظار بودند، اما شورولت برخلاف انتظارات، مدل مسابقه‌ای کوروت Z06 GT3.R را معرفی کرده است.

این نخستین بار است که امکان فروش یک خودروی مسابقه‌­ای شورولت به سایر تیم‌ها یا اشخاص آماتور فراهم شده است.هرچند که از ظاهر این خودرو هم می‌­توان فهمید، اما حرف R در انتهای نام آن از کلمه Race به معنای مسابقه گرفته شده و به معنای عدم اجازه حرکت Z06 GT3.R در معابر عمومی است، هرچند امکان فروش این مدل به تیم‌های دیگر و مشتریان شخصی وجود دارد. این نخستین بار است که امکان فروش یک خودروی مسابقه‌­ای شورولت به سایر تیم‌ها یا اشخاص آماتور فراهم شده است.

شورولت کوروت Z06 GT3.R را می­‌توان ترکیبی از نسخه خیابانی Z06 و مدل مسابقه‌­ای این خودرو یعنی C8.R دانست. کوروت GT3.R روی شاسی آلومینیومی C8.R ساخته شده و برخی قطعات آئرودینامیکی این مدل را به عاریت گرفته است.

ابعاد بدنه تغییری نکرده است و پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتری نیز همچنان در پشت سر راننده قرار دارد که بنابر اعلام شورولت بین 500 تا 600 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. البته این میزان به علت مطابقت با قوانین مسابقات GT3 تعیین شده است، که بسته به هریک از مسابقات می­‌تواند در این محدوده تغییر کند.

خودروی مسابقه‌ای شورولت کوروت Z06 GT3.R

آقای مارک استیلو (Mark Stielow) مدیر بخش مهندسی خودروهای مسابقه‌ای، ضمن اظهار خوشنودی از معرفی ششمین نسل کوروت و نسخه مسابقه‌­ای آن یعنی Z06 GT3.R، عرضه GT3.R را فرصتی برای بهره‌­مندی مشتریان از تجربه غنی شورولت در ساخت خودروهای مسابقه‌­ای می­‌داند.

شورولت از اعلام قیمت کوروت Z06 GT3.R خودداری کرده است، اما با توجه به قیمت نسخه استاندارد Z06 که زیر صد هزار دلار تعیین شده، می‌­توان انتظار داشت که با یک خودروی اسپرت شش رقمی روبرو باشیم. احتمالاً این خودرو در سال 2024 برای حضور در مسابقات آماده خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com