یک کوپه دیگر در دنیای شاسی‌بلندها

معرفی فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت

20 مهر 1398 13:50

فروردین ماه سال گذشته و طی برگزاری نمایشگاه نیویورک بود که فولکس‌واگن از یک شاسی‌بلند مفهومی به اسم اطلس کراس اسپرت رونمایی کرد. آن زمان قرار بود که محصول جدید نسبت به اطلس استاندارد، کوچک‌تر و البته اسپرت‌تر باشد.

از نظر طراحی فولگس‌واگن اطلس کراس نسبت به نسخه عادی کمی پویاتر و جسورتر به چشم می‌آید.درست مطابق برنامه فولکس‌واگن از نسخه تولید انبوه همین خودرو پرده‌برداری کرد. خودرویی که نسبت به برادر اصلی خود 7.1 سانتی‌متر کوچک‌تر و البته 5.8 سانتی‌متر نیز کوتاه‌تر است. ولی نکته جالب اینجاست که فاصله محوری هنوز بدون تغییر باقیمانده و این یعنی فولکس‌واگن اطلس جدید با 3165 لیتر فضای سرنشین و 1141 لیتر فضای قسمت بار به‌عنوان یک کراس‌اور جادار شناسایی می‌شود. این در حالی است با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا تا 2203 لیتر نیز افزایش پیدا می‌کند. مدیر اجرایی فولکس‌واگن در آمریکا می‌گوید نسخه جدید بعد از موفقیت نمونه 7 صندلی آمد تا اقبال را با مدل 5 صندلی نیز آزمایش کند.

فولکس واگن اطلس کراس اسپرت

از نظر طراحی فولگس‌واگن اطلس کراس کمی پویاتر و جسورتر به چشم می‌آید. البته اضافه شدن ریزه‌کاری‌هایی مانند نوار کروم براق کمی به ویژگی‌های لوکس‌گرایانه آن نیز اضافه کرده است. شرکت با حفظ سنت طراحی اصلی کمی روی چراغ‌ها، رکاب‌ها و البته قاب شیشه‌ها وسواس به خرج داده و نمای کلی این کراس‌اور را خواستنی‌تر کرده است.

گفته می‌شود برای این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته خواهد شد. یکی 276 اسب‌بخاری شش سیلندر Vشکل و دیگری 235 اسب‌بخاری چهار سیلندر توربوشارژ. با این حال می‌دانیم که هر دو مدل با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک راهی بازار می‌شوند.

فولکس هنوز اطلاعاتی درباره قیمت اطلس کراس منتشر نکرده ولی از حالا قول داده که ویرایش R-Line را به زودی روانه بازار کند. نسخه‌ای که به طور حتم با رینگ‌های 21 اینچی وارد میدان می‌شود.

دیدگاه کاربران