کانسپتی اسپرت با پیشرانه قوی‌تر

معرفی فولکس‌واگن اطلس کراس‌اسپرت GT

2 مرداد 1400 16:27

شرکت فولکس‌واگن اقدام به معرفی نسخه­‌ای جدید از شاسی­‌بلند بزرگ اطلس، به نام کراس اسپرت GT نموده است. این خودرو که به عنوان یک کانسپت معرفی شده، براساس نسخه کراس‌اسپرت SEL پرمیوم R-Line از مدل اطلس شکل گرفته و در ظاهر و باطن دستخوش برخی تغییرات شده است.

این مدل سفارشی قدرتی بیش از 300 اسب­‌بخار در اختیار دارد و به یک رادیاتور اضافی مشترک با نسل هفتم گلف R مجهز شده استرنگ آبی Eisvogel به همراه جزئیات مشکی براق روی بدنه، نخستین موردی است که نظر بیننده را به سوی خود جلب می­کند. کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، کمک‌­فنرهای XTA Plus 3، رینگ‌های 22 اینچی ABT Sport HR، تایرهای Advan Sport ساخت یوکوهاما و کالیپر ترمزهای 8 پیستون Tarox در محور جلو، سایر موارد ظاهری درنظر گرفته شده برای این مدل است.

در فضای کابین هم شاهد نصب چهار صندلی Sportster CS ساخت ریکارو با روکش چرم مصنوعی و پارچه میکروفایبر، کمربندهای آبی، کفپوش‌­های سفارشی، فرمان D کات و کنسول میانی برای صندلی­‌های عقب با پورت شارژ USB هستیم.

در زیر کاپوت این خودرو هم نسخه­‌ای از پیشرانه EA888 2.0 TSI حضور دارد، که بنابر اعلام شرکت سازنده، با نمونه نصب شده در گلف R شباهت دارد. فولکس‌واگن از اعلام جزئیات بیشتر درباره مشخصات فنی این مدل خودداری نموده ولی اعلام کرده که این مدل سفارشی قدرتی بیش از 300 اسب­‌بخار در اختیار داشته و به یک رادیاتور اضافی مشترک با نسل هفتم گلف R مجهز شده است، که در جلوی بدنه نصب شده.

نیروی پیشرانه این کانسپت جذاب از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته DSG و سامانه چهارچرخ محرک 4Motion به چرخ‌ها انتقال می­‌یابد.

کانسپت فولکس‌واگن اطلس کراس‌اسپرت GT

لازم به یادآوری است که نسخه استاندارد اطلس کراس‌اسپرت به همراه پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 235 اسب­‌بخار قدرت یا پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری با 276 اسب­‌بخار قدرت عرضه می­‌شود.

براساس اظهار آقای Scott Keogh مدیر فولکس‌­واگن در آمریکا، عرضه نسخه‌های R و GTI از نسل جدید گلف در این کشور، مسئولان خودروساز آلمانی را به فکر تزریق هیجان به مدل‌های شاسی­‌بلند انداخته تا نظر طیف تازه‌­ای از علاقمندان را به سوی این خودروها جلب نماید.

دیدگاه کاربران