تغییرات ظاهری و کاربردی برای ماجراجویی

فولکس‌واگن اطلس 2021 با تجهیزات Basecamp

15 فروردین 1399 11:40

با معرفی فولکس‌واگن اطلس Basecamp به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019، علاقمندان کمپینگ (چادر زدن در طبیعت) به تولید این خودرو امیدوار شدند. امروز به این انتظار پاسخ داده شده چراکه فولکس‌واگن نسخه‌ای از اطلس 2021 را به همراه تجهیزات Basecamp به صورت رسمی معرفی کرده است.

در مجموع هزینه سفارش و نصب این مجموعه برای خریدار فولکس‌واگن اطلس می‌تواند هزینه ای بیش از 4500 دلار داشته باشد.بخش عمده تجهیزات اضافه پکیج Basecamp موارد ظاهری بدنه را در برمی‌گیرد که شامل گارد نقره‌ای مات در زیر سپر جلو، لبه برآمده گلگیرها، حفاظ نقره‌ای رنگ رکاب‌های جانبی، قطعه نقره‌ای روی سپر عقب به همراه گیره بکسل و البته نشان‌های Basecamp می‌شود.

قیمت کیت Basecamp برابر با 2500 دلار تعیین شده که رقم زیادی به نظر می‌رسد هرچند که می‌توان از کیفیت این قطعات مطمئن بود. غیر از این، امکان خرید قطعات این مجموعه به صورت جداگانه نیز وجود دارد هرچند که با سفارش قطعات طراحی شده برای سپرهای جلو و عقب، گلگیرها و رکاب در مجموع مجبور به پرداخت مبلغ 130 دلار بیشتر خواهید شد.

اما جالب توجه‌ترین بخش این مجموعه را می‌توان رینگ‌های 17 اینچی Fifteen52 Traverse MX این خودرو دانست که هزار دلار ارزش داشته و بر تغییر ظاهر فولکس واگن‌اطلس بسیار تاثیرگذار بوده است. طراحی این رینگ‌ها که در نمایشگاه خودرو نیویورک در مرحله پیش نمایش معرفی شده بودند، در همکاری مشترک میان فولکس‌واگن و Fifteen52 انجام شده است. در صورت تمایل مشتری امکان سفارش این رینگ‌ها در دو رنگ خاکستری مات یا نقره‌ای براق و همچنین نصب نشان فولکس‌واگن در بخش مرکزی این رینگ‌ها وجود دارد.

افرادی که از این خودرو برای پیمودن مسیرهای ناهموار در طبیعت استفاده می‌کنند می توانند تایرهای 17 اینچی چهار فصل 245/70R17  و آن دسته از خریداران که خودروی خود را در مسیرهای جاده‌ای می‌رانند نیز می‌توانند تایرهای مناسب بزرگراه را برای فولکس‌واگن اطلس Basecamp accessory سفارش دهند.

غیر از قیمت 2500 دلاری مجموعه قطعات ظاهری، سفارش رینگ‌های Fifteen52 مبلغ یک هزار دلار دیگر به جیب خریدار تحمیل خواهد کرد. ارزش تایرهای چهار فصل نیز برابر با 500 دلار تعیین شده است. از طرفی فولکس‌واگن اعلام کرده که برای نصب این قطعات روی اطلس به حدود 4 ساعت زمان نیاز خواهد بود که هزینه این امر هم بسته به نمایندگی می‌تواند بیشتر از 300 دلار باشد. در مجموع هزینه سفارش و نصب این مجموعه برای خریدار می‌تواند هزینه ای بیش از 4500 دلار داشته باشد.

فولکس‌واگن اطلس 2021 با تجهیزات کمپینگ

سفارش چنین مجموعه‌ای به سلیقه فرد خریدار بستگی داشته اما جای خالی موارد دیگری همچون محفظه‌ای اضافه روی سقف برای حمل لوازم نیز در این پکیج احساس می‌شود. به هرحال به نظر می‌رسد پکیج Basecamp که تنها بر روی فولکس‌واگن اطلس 2021 قابل سفارش است، بیشتر از نظر ظاهری این مدل را نسبت به نسخه پایه متمایز ساخته و از لحاظ کاربردی هنوز نمی‌توان آن را کامل قلمداد کرد.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که فولکس‌واگن اطلس در حالت استاندارد برای سال جدید دچار فیس‌لیفت شده و اکنون در نسخه مجهز به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر نیز به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است.

دیدگاه کاربران