آغاز عرضه جهانی در سال 2020

معرفی نسل جدید ایسوزو دی‌مکس

21 مهر 1398 11:02

برای اولین بار در طی هشت سال اخیر قرار است نسل جدید ایسوزو دی‌مکس با طراحی کاملاً جدید در تایلند معرفی شود، کشوری که این خودرو در آن تولید می‌شود.

پس از معرفی نسل جدید ایسوزو دی‌مکس در تایلند، این خودرو از سال 2020 به سایر بازارهای فروش شامل آسیا، استرالیا، آفریقای جنوبی و اروپا وارد خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فروش ایسوزو دی‌مکس مدل 2020 از تاریخ 19 اکتبر آغاز خواهد شد. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود به‌روزرسانی‌های فراوانی را در زمینه‌های مختلف دریافت کرده است. ظاهر آن بسیار خشن‌تر شده که البته این مورد در مدل دوکابین 4×4 به لطف ابعاد بزرگ جلوپنجره، چراغ‌های LED دوتایی جلو و همچنین طراحی سپر به اوج خود می‌رسد.

در نمای عقب نیز چراغ‌های دوگانه LED ظاهر بهتری به خودرو بخشیده و طراحی سپر عقب نیز نمایی قدرتمند به این پیکاپ ژاپنی اعطا کرده است.

سومین نسل ایسوزو دی‌مکس در فضای کابین نیز نسبت به مدل‌های فعلی متحول شده است. از مهمترین امکانات این بخش می‌توان به صفحه نمایش 9 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، کنسول مرکزی با طراحی V شکل و دکمه‌های مشکی براق، فرمان چندحالته و نمایشگر 4.2 اینچی دیجیتال در پشت آمپر اشاره کرد. صندلی‌های نسل جدید این خودرو نیز به گونه‌ای بهبود یافته‌اند که اکنون ایمن‌تر و راحت‌تر از قبل هستند.

کابین ایسوزو دی‌مکس 2020

بنابر ادعای ایسوزو کیفیت مواد استفاده شده در کابین نسل جدید دی‌مکس نسبت به قبل بهبود یافته تا ظاهری گران‌قیمت و اسپرت در مقابل دیدگان سرنشینان قرار گیرد. البته در تریم‌های پایه این خودرو همچنان شاهد امکانات کمتر و ظاهر ساده‌تر فضای داخلی خواهیم بود.

ایسوزو از صفحات مقاوم استیل در ساخت بدنه این پیکاپ استفاده کرده تا علاوه‌بر افزودن به مقاومت بدنه، از وزن خودرو نیز به میزان 20 درصد کاسته شود. خبر خوشی که می‌توان به خریداران نسل جدید ایسوزو دی‌مکس اعلام کرد این است که غیر از تقویت سقف این خودرو، اکنون در صورت خرید هرکدام از اتاق‌های قابل عرضه، می‌توان آن را با فضای بار بزرگتر نیز سفارش داد.

استفاده از مواد ضدخوردگی باعث افزایش مقاومت بدنه در برابر رطوبت شده که برای خودرویی با قابلیت شناور شدن در عمق 80 سانتی‌متری می تواند بسیار مفید باشد. ساختار الکترونیکی این پیکاپ نیز مورد بهسازی قرار گرفته تا آن را برای اتصال به فناوری‌های جدید بیشتر از قبل آماده سازد.

بسته به بازار هدف، برای ایسوزو دی‌مکس 2020 می‌توان دو پیشرانه چهار سیلندر توربودیزل انتخاب کرد که یکی از آن‌ها 1.9 لیتر حجم داشته و در دورشمار 3500 دوربر دقیقه می‌تواند 148 اسب‌بخار تولید کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه 350 نیوتن‌متر بوده که در بازه 1800 تا 2600 دوربر دقیقه قابل دسترس خواهد بود. دومین انتخاب گزینه 3 لیتری 4JJ3 بوده که در دورشمار 3600 دوربردقیقه 187 اسب‌بخار قدرت و در بازه 1600 تا 2600 دوربر دقیقه 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هردوی این پیشرانه‌ها به صورت استاندارد با جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه می‌شود هرچند که نمونه 1.9 لیتری را می‌توان با جعبه‌دنده خودکار جدیدی سفارش داد که به مبدل گشتاور و قفل کلاچ با زاویه بزرگ مجهز شده که در نتیجه باعث بهبود عملکرد و مصرف سوخت این خودرو خواهد شد.

نسل جدید ایسوزو دی‌مکس

تغییرمهم دیگری که در نسخه‌های دو دیفرانسیل نسل جدید ایسوزو دی‌مکس اتفاق افتاده را می‌توان به نصب محور تکی از جنس آلومینیوم مربوط دانست که باعث کاهش وزن خودرو شده است. به این مورد باید قفل دیفرانسیل عقب الکترومغناطیسی را نیز اضافه کرد که توانایی ایسوزو دی‌مکس را در بیراهه‌نوردی افزایش داده و از زمان موردنیاز برای انتقال به حالت دودیفرانسیل می‌کاهد.

مهندسین ایسوزو همچنین در سیستم تعلیق، ترمزها و فرمان خودرو نیز تغییراتی اعمال کرده‌اند که به گفته سازنده باعث بهبود فرمان‌پذیری و قابلیت‌های رانندگی خواهد شد.

پس از معرفی نسل جدید ایسوزو دی‌مکس در تایلند، این خودرو از سال 2020 به سایر بازارهای فروش شامل آسیا، استرالیا، آفریقای جنوبی و اروپا وارد خواهد شد. بسته به بازار فروش، نوع اتاق عرضه شده از این خودرو نیز می‌تواند متفاوت باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران