• ايسوزو دي مکس برقي

عرضه از 2025

معرفی ایسوزو دی-مکس برقی

4 فروردین 1403 17:59

در جریان نشست خبری شعبه کمپانی ایسوزو در تایلند، برنامه­‌های بعدی این شرکت در حوزه خودروهای پاک اعلام شده است.

ایسوزو قصد دارد نسخه برقی از پیکاپ دی-مکس را از سال 2025 در تایلند تولید کند. این خودرو علاوه بر بازار محلی، در استرالیا، اروپا و سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

ایسوزو دی-مکس برقی به واسطه طراحی نمای جلو، از همتای درونسوز متمایز شده است. از فضای کابین این مدل تصویری در دسترس نیست، اما انتظار می­‌رود که در این بخش با تغییر خاصی مواجه نباشیم.

ایسوزو دی مکس برقی

ایسوزو دی-مکس برقی براساس پلتفرم شاسی مستقل مشترک با نسخه درون‌سوز ساخته شده و با فرم اتاق دوکابین، به دو پیشرانه برقی مجهز شده است. یک موتور برقی با 54 اسب‌­بخار قدرت روی محور جلو و یک پیشرانه برقی با 122 اسب­‌بخار روی محور عقب نصب شده است، تا در مجموع، 177 اسب‌­بخار قدرت و 325 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار ایسوزو دی-مکس برقی قرار بگیرد.

توان حمل بار و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 1 تن و 130 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

ایسوزو یک مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 66.9 کیلووات ساعت را برای نصب در دی-مکس برقی درنظر گرفته است، که بنابر اعلام رسانه­‌های تایلند برد 300 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. البته معلوم نیست که این رقم براساس چه معیاری اعلام شده است.

ایسوزو دی مکس برقی

در کنار ایسوزو دی-مکس برقی، نسخه هیبرید-خفیف این پیکاپ با پیشرانه دیزل هم معرفی شده است. ایسوزو دی-مکس MHEV ، پیشرانه 1.9 لیتری توربودیزل و ژنراتور استارتر 48 ولتی را به همراه دارد. بنابر اعلام ایسوزو، روند مطالعه بازار هدف این مدل هنوز تکمیل نشده است، بنابراین تاریخ عرضه آن مشخص نیست. البته احتمال دارد که ایسوزو فعلا دست نگه داشته و منتظر عرضه تویوتا هایلوکس هیبرید-خفیف است، تا در صورت موفقیت آن خودرو، دی-مکس را نیز با فناوری مشابه همراه کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران