تولد دوباره قهرمان افسانه‌ای

بازگشت مرسدس‌بنز 190 E به پیست

22 مهر 1398 12:19

یکی از بهترین بهانه‌ها برای گرامیداشت 125 سال حضور شرکت مرسدس‌بنز در مسابقات اتومبیلرانی را می‌توان خودروهایی ساخت این شرکت دانست که از سال‌ها پیش در استرالیا حضور داشته‌اند.

دو نمونه از این خودرو که ابتدا برای شرکت در مسابقات DTM توسط تیم RSM Marko تغییر یافته بودند، به استرالیا صادر شده و در سال 1986 در مسابقه James Hardie 1000 حضور پیدا کردند.آقای Andrew Miedecke که سال‌ها قبل به عنوان راننده در مسابقات اتومبیلرانی فعالیت داشته، اقدام به بازسازی یکی از مهمترین خودروهای مسابقه‌ای شرکت مرسدس‌بنز کرده است یعنی مدل 190 E 2.3-16 Group A. دو نمونه از این خودرو که ابتدا برای شرکت در مسابقات DTM توسط تیم RSM Marko تغییر یافته بودند، به استرالیا صادر شده و در سال 1986 در مسابقه James Hardie 1000 حضور پیدا کردند.

اما اکنون و پس از سال‌های طولانی، این خودروی منحصربه‌فرد تحت بازسازی قرار گرفت که البته نتیجه هم بسیار خیره‌کننده از آب درآمده است. پوشش بدنه خودرو همچون سال 1986 به رنگ‌های مشکی، طلایی و قرمز درآمده، همان دورانی که این مرسدس‌بنز مسابقه‌ای در پیست هزار کیلومتری Mount Panorama به حرکت درآمد.

در آن مسابقه معروف و پرهیجان، مرسدس‌بنز 190 E موردنظر با قهرمان نیوزیلندی سابق مسابقات فرمول یک یعنی Denny Hulme و همچنین دارنده استرالیایی مدال طلای مسابقات اسکی المپیک Franz Klammer حضور پیدا کرد.

پس از پایان رقابت انجام گرفته در پیست Bathurst، هردو خودرو به Phil Ward فروخته شدند که او هم راننده مسابقات اتومبیلرانی بود و در طی سال‌های بعد چند مرتبه این خودروها را در رقابت‌ها شرکت داد که از میان آن‌ها می‌توان به پیروزی کسب شده در سال 1990 توسط یکی از این خودروها به رانندگی John Goss اشاره کرد.

مرسدس‌بنز e 190

مدتی بعد این دو مرسدس‌بنز 190 E مسابقه‌ای برای شرکت در جام قهرمانی سوپرتورینگ خودروهای 2 لیتری در استرالیا حاضر شدند. پس از شرکت در این رقابت هردوی خودروها به فردی اهل انگلستان فروخته شدند که آن‌ها را به ایالات متحده انتقال داد. در نهایت این خودروها در سال 2012 دوباره به استرالیا بازگشتند.

آقای Miedecke که این خودروها را خریداری کرده بسیار از این امر خرسند است زیرا مسابقه 1986 Bathurst 1000 اولین تجربه ایشان از حضور در پیست Panorama Mount  بوده که خاطرات بسیاری برای او به جا گذاشته است.

این خودروها اکنون در جریان نمایشگاه خودروهای کلاسیک Motorclassica در ملبورن از تاریخ 11 الی 13 اکتبر به معرض نمایش درآمده است.

دیدگاه کاربران