ساخت انبوه در صورت وجود مشتری

نسخه نظامی از جیپ گلادیاتور

24 مهر 1398 15:36

نسخه‌ای خاص از پیکاپ جیپ گلادیاتور که مناسب کاربری نظامی است، طی همکاری مشترک میان خودروسازی فیات-کرایسلر و شرکت AM General یعنی سازنده خودروهای Humvee ساخته شده است. در اصل شکل‌گیری این کانسپت براساس ایده ساخت یک خودروی نظامی سبک وزن بوده است. با توجه به اتاق این خودرو که در قالب یک پیکاپ ساخته شده می‌توان پیش‌بینی کرد که برای مصارف نظامی همچون حمل بار و نفرات بسیار کاربردی باشد اما از طرفی امکان توسعه این مدل توسط AM General نیز وجود دارد، به گونه‌ای که بتوان آن را برای مشتریان غیرنظامی نیز مناسب‌سازی و عرضه کرد.

شرکت AM General تولید این کانسپت را منوط به استقبال و رسیدن درخواست مشتریان به حد نصاب دانسته است.مدیرعامل شرکت AM General یعنی آقای Andy Hove، این کانسپت را فرصتی عالی برای نمایش توانایی‌های این شرکت برای ساخت یک خودروی تاکتیکی سبک وزن توصیف کرده و همچنین تاکید کرده که به وسیله این مدل گروه خودروسازی فیات-کرایسلر نیز خواهد توانست در بازارهای جدید مشتریان نظامی را به سوی خود جلب نماید.

شرکت AM General هنوز جزئیات زیادی درباره مشخصات فنی جیپ گلادیاتور XMT منتشر نکرده ولی در عین حال اعلام کرده که در این خودرو قطعاتی مناسب خودروهای نظامی نصب شده که امکان تجاری‌سازی و عرضه آن‌ها به مشتریان عادی نیز وجود دارد. غیر از این‌ها، گفته شده که این مدل با پیشرانه‌های بنزین‌سوز و دیزل عرضه خواهد شد.

جیپ گلادیاتور XMT

بد نیست بدانید که شرکت AM General تولید این کانسپت را منوط به استقبال و رسیدن درخواست مشتریان به حد نصاب دانسته است. این شرکت در صورت دریافت سفارش‌ها، زودتر از نیمه دوم سال 2020 قادر به تحویل خودروها نخواهد بود.

در نهایت لازم به ذکر است که براساس تصاویر جاسوسی انتشار یافته، جیپ در حال کار بر روی مدلی قدرتمند از گلادیاتور است که Hercules نام دارد. با توجه به کاپوت بزرگ خودروی مذکور، می‌توان انتظار داشت که پیشرانه‌ای حجیم در این مدل نصب شود. شایعاتی شنیده شده که قدرت خروجی این پیشرانه رقمی در حدود 500 اسب‌بخار خواهد بود.

دیدگاه کاربران