ون هشت نفره مخصوص دریفت

معرفی هیوندای iMax N Drift

27 مهر 1398 17:26

افرادی که خبرهای مربوط به خودروهای روز جهان را دنبال می‌کنند، به احتمال فراوان در چند ماه اخیر در جریان عرضه محصولات تقویت شده هیوندای از سوی بخش N این شرکت بوده‌اند. از میان این مدل‌ها می‌توان دو خودروی هاچ‌بک هیجان‌انگیز i30 N و ولستر  Nرا نام برد.

هیوندای برای ساختن یک ون سریع، تصمیم به جایگزین نمودن پیشرانه شش سیلندر توئین توربو 3.5 لیتری با نمونه استاندارد دیزل 2.5 لیتری گرفته است.اما جدیدترین خودرویی که این زیرمجموعه هیوندای معرفی کرده، تفاوت‌هایی اساسی با دیگر محصولات دارد. iMax N Drift که متاسفانه تنها یک دستگاه از آن ساخته شده، یک ون هشت نفره است که اکنون برای شرکت در مسابقات دریفت آماده شده. می‌توان این خودرو را پس از کانسپت ولستر Grappler، دومین خودروی هیجان‌انگیز معرفی شده از سوی هیوندای در هفته جاری دانست.

در سال‌های گذشته نسخه‌های اسپرت از دو مدل ون مشهور یعنی فورد ترانزیت Supervan و رنو اسپاس F1 ساخته شده که هرکدام ویژگی‌های فنی قابل توجهی داشتند. هیوندای نیز برای ساختن یک ون سریع، تصمیم به جایگزین نمودن پیشرانه شش سیلندر توئین توربو 3.5 لیتری با نمونه استاندارد دیزل 2.5 لیتری گرفته است.

پیشرانه جدید 402 اسب‌بخار قدرت و 555 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند بدون آن‌که تغییری در چیدمان هشت تایی صندلی‌های خودرو ایجاد شده باشد. سیستم اگزوز نیز به گونه‌ای تغییریافته که تا حد امکان از پیشرانه شش سیلندر این ون صدایی متفاوت را به گوش عابران برساند.

هیوندای iMax N Drift

تیم متخصصان برای این خودرو یک کیت بدنه آیرودینامیک نیز درنظر گرفته‌اند. علاوه‌براین باید به دریچه‌های بازشونده برقی، سیستم ترمز تقویت شده و رینگ‌های 19 اینچی برگرفته از مدل i30 N با تایرهای مخصوص مسابقه اشاره کرد.

نکته قابل توجه در مورد این خودرو تقسیم وزن آن به صورت 50:50 روی دو محور است که مطمئناً باعث افزایش قابلیت‌های این خودرو می‌شود. برای فضای کابین نیز هیوندای صندلی‌های جلو و فرمان را از نوع اسپرت و مشابه با سایر محصولات N انتخاب کرده درحالی‌که صندلی های ردیف دوم و سوم با روکش چرم و جیر پوشیده شده‌اند. فضای 842 لیتری محفظه بار این خودرو برای قرار دادن وسایل زیادی جا دارد.

در هفته جاری شاهد معرفی ون هیوندای iMax N Drift در رویداد Motorsport Park سیدنی در استرالیا خواهیم بود، جایی که این خودرو توانایی‌های خود را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران