تلاش هیوندای برای حضور در بازار خودران‌ها

دولت کره جنوبی برنامه دارد تا سال 2027، خودروهای خودران در خیابان­‌های این کشور تردد کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط رویترز، دولت کره جنوبی بین تا سال 2027 رقم 1.4 میلیارد دلار برای تکنولوژی­‌های خودروهای خودران سرمایه‌گذاری می‌کند.طبق خبری که اخیراً توسط رویترز منتشر شده، تا سال 2025، هیوندای 35 میلیارد دلار برای تکنولوژی‌­های مربوط به صنعت خودرو سرمایه‌­گذاری خواهد کرد.

طبق اطلاعیه­‌ای که هیوندای در همین خصوص منتشر کرده، این خودروساز کره­‌ای تصمیم دارد در حوزه­‌های مختلفی سرمایه­‌گذاری کند که می­‌توان به خودروهای خودران، خودروهای متصل  و (Connected Cars) خودروهای برقی اشاره کرد.

دولت کره جنوبی در این زمینه هیوندای را کاملاً پشتیبانی خواهد کرد. در همین راستا، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده ممکن است تا سال 2030، نیمی از تمام خودروهایی که در کره جنوبی به فروش می­‌رود از نوع خودروهای خودران باشند. رئیس جمهور کره جنوبی در این خصوص می­‌گوید: «بازار خودروهای خودران، بازاری طلایی است که می­‌توان به واسطه آن، اقتصاد را تقویت و مشاغل جدید ایجاد کرد.» اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که رئیس جمهور این کشور مدعی شده کره جنوبی اولین کشور در جهان خواهد بود که خودروهای کاملاً خودران در خیابان­‌های آن تردد خواهند کرد.

آغاز تست خودروهای خودران توسط هیوندای

طبق اطلاعات منتشر شده توسط رویترز، دولت کره جنوبی بین سال­‌های 2021 تا 2027 رقم 1.4 میلیارد دلار برای تکنولوژی­‌های مربوط به خودروهای خودران سرمایه­‌گذاری خواهد کرد. دولت این کشور از هیوندای انتظار دارد در سال 2024 برای ناوگان‌­ها خودروهای خودران معرفی کند. علاوه‌براین، انتظار می­‌رود این خودروساز کره­‌ای تا سال 2027 برای مشتریان عادی هم خودروهای خودران معرفی کند.

عملی کردن اهدافی که دولت کره جنوبی در حوزه خودروهای خودران تعیین کرده برای هیوندای چندان هم ساده نخواهد بود. دولت این کشور اخیراً اعتراف کرده که کره جنوبی در برخی حوزه­‌های کلیدی مرتبط با خودروهای خودران از رقبا عقب مانده است. به طور مثال، می­‌توان به دو حوزه هوش مصنوعی و سنسورها اشاره کرد. حتی برخی کارشناسان بر این باور هستند که اهداف تعیین شده توسط دولت این کشور و هیوندای، شاید چندان هم واقع‌گرایانه نباشند.

یک تحلیل­گر در این خصوص این طور می­‌گوید: «هیوندای در زمینه نرم‌افزار از تکنولوژی پیشرفته‌­ای بهره نمی­‌برد و به همین دلیل، باید این تکنولوژی را از دیگران خریداری کند. درست است که هیوندای از نظر مالی شرایط خوبی دارد، اما اگر این شرایط تغییر و وضعیت اقتصادی هیوندای اُفت کند، هزینه­‌های مربوط به تکنولوژی نرم‌افزار می­‌تواند مخارج سنگینی به این خودروساز کره‌­ای تحمیل کند.»

مترجم :