سرمایه‌گذاری برای آینده

خرید بوستون داینامیکز توسط هیوندای

23 آذر 1399 13:19

در خبری ناگهانی اعلام شده که گروه هیوندای موتور 80 درصد سهام شرکت «بوستون داینامیکز» را خریداری کرده است. صاحب قبلی این شرکت یعنی سافت بانک، همچنان 20 درصد سهام را در اختیار خواهد داشت.

هیوندای از دانش این شرکت برای بهبود سیستم خودران همچون شناخت بهتر محیط و مسیریابی دقیق‌تر، استفاده خواهد کرد.ارزش کلی شرکت «بوستون داینامیکز» برابر با 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت همچنان به فعالیت برای ساخت تجاری ربات ادامه خواهد داد درحالی‌که هیوندای از دانش این شرکت برای بهبود سیستم خودران همچون شناخت بهتر محیط و مسیریابی دقیق‌تر، استفاده خواهد کرد.

یکی از بزرگترین مزیت‌های این معامله را می‌­توان تاسیسات تولیدی «بوستون داینامیکز» در بوستون و سیلیکون ولی دانست که می­‌تواند زمینه مناسب برای حضور هیوندای در این مناطق را فراهم نماید.

مدیرعامل شرکت «بوستون داینامیکز» آقای رابرت پلیتر ضمن اشاره به رشد سریع بازار تجاری این شرکت، به همکاری شرکت تحت مدیریت خود و هیوندای برای استفاده از فناوری رباتیک در صنعت خودروسازی اشاره کرده است.

هیوندای همچنین از نیت خود برای ساخت ربات‌های انسان‌نما پرده برداری کرده که یکی از مهمترین کاربری آن‌ها می‌­تواند خدمت در بیمارستان‌ها و مراقبت از بیماران باشد.

با توجه به این خبر، به نظر می­‌رسد بد نیست شرکت هوندا نیز پروژه تولید ربات آسیمو که در سال 2018 متوقف شده را دوباره مورد بازنگری قرار دهد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران