چشم‌اندازی از آینده حمل و نقل هوشمند

معرفی آیونیک 5 ربوتاکسی

14 شهریور 1400 11:31

شرکت Motional از همکاری گروه هیوندای و Aptiv با هدف گسترش خودروهای بدون راننده، پدید آمده است. آن‌ها کراس‌اور برقی آیونیک 5 را به یک ربوتاکسی (تاکسی خودران) تبدیل کرده‌اند و نتیجه‌ آن یکی از بهترین خودروهای بدون سرنشینی است که تا به حال دیده‌ایم.

آیونیک 5 ربوتاکسی یک خودران سطح 4 محسوب می‌شود، که به راحتی می‌تواند بدون راننده حرکت کند. نسخه خودران آیونیک 5 به عنوان اولین محصول تجاری Motional شناخته می‌شود و نقطه‌عطفی را در مسیر شرکت نشان می‌دهد. این شرکت مستقر در بوستون، تخمین می‌زند که از سال 2023 و به کمک و مشارکت Lyft (شرکت حمل‌و‌نقل آمریکایی) حمل‌و‌نقل مسافران از طریق ربوتاکسی در چندین بازار آمریکا، انجام می‌شود‌.

آیونیک 5 ربوتاکسی یک خودران سطح 4 محسوب می‌شود، که به راحتی می‌تواند بدون راننده حرکت کند. پس با وجود پیشرانه برقی و خودران بودن آن، انتظار می‌رود که حمل‌و‌نقل را هوشمندتر، ایمن‌تر و پایدارتر کند.

آیونیک 5 ربوتاکسی

این خودروی هوشمند، به کمک بیش از 30 دوربین، رادار و لیدار (برای تعیین فاصله‌ها)، قابلیت تشخیص و درک 360 درجه‌ای دارد و عملکرد ایمن در محیط‌های مختلف را ارائه می‌دهد. آیونیک 5 روبوتاکسی از فناوری‌های بدون راننده Motional بهره‌ می‌برد و شامل سیستم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی است، که دهه‌ها در دنیای واقعی آموزش دیده است. به گفته‌ شرکت، این فناوری باعث حرکت ایمن در شرایط سخت رانندگی می‌شود.

شرکت Motional، سیستم کمک و مراقبت از راه دور (RVA) را نیز به آیونیک 5 ربوتاکسی اضافه کرده تا هنگام مواجه شدن با موارد غیرمعمولی، مانند جاده‌سازی یا سیل، تغییر مسیر دهد.

آیونیک 5 ربوتاکسی

فضای داخلی آیونیک 5 ربوتاکسی، مکانی راحت و جادار برای کار، استراحت و معاشرت سرنشینان است. چندین رابط برای تعامل سرنشین و خودرو تعبیه شده است؛ برای مثال می‌‌توان ربوتاکسی را برای توقف و حرکت هدایت کرد.

آیونیک 5 ربوتاکسی برای اولین بار هفته آینده در موتورشو بین‌المللی مونیخ، در معرض عموم قرار می‌گیرد و جزئیات بیش‌تری از آن منتشر می‌شود.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار جدید تاکسیرانی مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران