سرمایه‌گذاری 1.4 میلیارد دلاری دولت کره جنوبی

تلاش هیوندای برای حضور در بازار خودران‌ها

28 مهر 1398 12:04

دولت کره جنوبی برنامه دارد تا سال 2027، خودروهای خودران در خیابان­‌های این کشور تردد کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط رویترز، دولت کره جنوبی بین تا سال 2027 رقم 1.4 میلیارد دلار برای تکنولوژی­‌های خودروهای خودران سرمایه‌گذاری می‌کند.طبق خبری که اخیراً توسط رویترز منتشر شده، تا سال 2025، هیوندای 35 میلیارد دلار برای تکنولوژی‌­های مربوط به صنعت خودرو سرمایه‌­گذاری خواهد کرد.

طبق اطلاعیه­‌ای که هیوندای در همین خصوص منتشر کرده، این خودروساز کره­‌ای تصمیم دارد در حوزه­‌های مختلفی سرمایه­‌گذاری کند که می­‌توان به خودروهای خودران، خودروهای متصل  و (Connected Cars) خودروهای برقی اشاره کرد.

دولت کره جنوبی در این زمینه هیوندای را کاملاً پشتیبانی خواهد کرد. در همین راستا، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده ممکن است تا سال 2030، نیمی از تمام خودروهایی که در کره جنوبی به فروش می­‌رود از نوع خودروهای خودران باشند. رئیس جمهور کره جنوبی در این خصوص می­‌گوید: «بازار خودروهای خودران، بازاری طلایی است که می­‌توان به واسطه آن، اقتصاد را تقویت و مشاغل جدید ایجاد کرد.» اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که رئیس جمهور این کشور مدعی شده کره جنوبی اولین کشور در جهان خواهد بود که خودروهای کاملاً خودران در خیابان­‌های آن تردد خواهند کرد.

آغاز تست خودروهای خودران توسط هیوندای

طبق اطلاعات منتشر شده توسط رویترز، دولت کره جنوبی بین سال­‌های 2021 تا 2027 رقم 1.4 میلیارد دلار برای تکنولوژی­‌های مربوط به خودروهای خودران سرمایه­‌گذاری خواهد کرد. دولت این کشور از هیوندای انتظار دارد در سال 2024 برای ناوگان‌­ها خودروهای خودران معرفی کند. علاوه‌براین، انتظار می­‌رود این خودروساز کره­‌ای تا سال 2027 برای مشتریان عادی هم خودروهای خودران معرفی کند.

عملی کردن اهدافی که دولت کره جنوبی در حوزه خودروهای خودران تعیین کرده برای هیوندای چندان هم ساده نخواهد بود. دولت این کشور اخیراً اعتراف کرده که کره جنوبی در برخی حوزه­‌های کلیدی مرتبط با خودروهای خودران از رقبا عقب مانده است. به طور مثال، می­‌توان به دو حوزه هوش مصنوعی و سنسورها اشاره کرد. حتی برخی کارشناسان بر این باور هستند که اهداف تعیین شده توسط دولت این کشور و هیوندای، شاید چندان هم واقع‌گرایانه نباشند.

یک تحلیل­گر در این خصوص این طور می­‌گوید: «هیوندای در زمینه نرم‌افزار از تکنولوژی پیشرفته‌­ای بهره نمی­‌برد و به همین دلیل، باید این تکنولوژی را از دیگران خریداری کند. درست است که هیوندای از نظر مالی شرایط خوبی دارد، اما اگر این شرایط تغییر و وضعیت اقتصادی هیوندای اُفت کند، هزینه­‌های مربوط به تکنولوژی نرم‌افزار می­‌تواند مخارج سنگینی به این خودروساز کره‌­ای تحمیل کند.»

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران
S 500 1398/9/4
الآن تو مثلا فکر میکنی نظر میدی؟؟؟ پیشرفت نیاز به هزینه داره...ولی وقتی جواب داد آنچنان سودی نصیب بشیریت میشه که انتها نداره... تو از فناوری خودران چی میدونی...؟ اصلا میدونی پیشرفت یعنی چی..؟ میدونی در نسل های بعدی خودرانها احتمال تصادف و خسارت به زیره ۳ درصد میرسه...؟ میدونی در فناوری خودران چیزی به اسم خطای انسانی وجود نداره.....؟ میدونی آینده جهان دست چه خودروسازهایی هستش..؟ میدونی فناوری خودران چه خدمت بزرگی به وقت انسان میکنه....به خصوص وقتهایی که نیاز به خواب داری ولی مجبوری تا مقصد رانندگی کنی چون وقت استراحت هم نداری....! اگر بگم شاخ در میاری......میدونستی ۹۰درصد مردم کشورهای جهان اول و دوم اصلا رانندگی با ماشین دنده ای رو بلد نیستن مخصوصا آمریکا...همشون فقط با ماشین دنده اتوماتیک رانندگی یاد گرفتن.....! کاشکی میشد شما میفهمیدین که اونا حداقل ۵۰۰ سال از ماها جلوتر هستن.....از همه لحاظ... اونا یک دلیل یا حتی چندین دلیل مهم برای فناوری خودران تو ذهنشون دارن.... ولی شما چی....؟؟؟ اینقدر سوار ماشین هایی با فناوری ساخت ۵۰ سال پیش جهان شدی که به افکار مترقی و بشردوستانه جهان اول میگی سوسول بازی...!
پاسخ
0
0
1
S 500 1398/8/15
تو حالت از پراید بهم نمیخوره....! اونوقت از از فناوری های روز دنیا حالت بهم میخوره.....!؟ برو پرایدتو سوارشو جهان پنجمی................
پاسخ
1
1
1
JVD 1398/8/27
متاسفانه رنج ما از افرادی هستش که زبانشون از مغزشون فعال تره، جای تاسف داره که بدون اینکه دلیلی توجیه قابل قبولی برای این فنآوری و هزینه اش بیاری کور کورانه صرفا کپی پیست میکنه مغزت، سعی کن قبل از درج نظر کمی تعقل کنی
0
0
JVD 1398/7/29
من متوجه نمیشم هدف این ( خودران ها ) چیه؟ خب وقتی حمل و نقل عمومی ( خودران؟) وجود داره، علت خودرو سواری خودران چیه؟ من حالم از این سوسول بازی اروپایی ها بهم میخوره با این مسخره بازیشون. حالا خودروی هیبریدی قابل توجیحه ولی خودران معنی نداره. خب از اتوبوس، مترو، مونوریل، قطار و... استفاده کنید. اوتو درایو هم به عنوان یک آپشن تو خودروها میتونه گنجونده بشه اونم برای مواقع ضروری
پاسخ
0
2
1