تلاش داچیا برای جایگاه بهتر

داستر دومین خودروی پرفروش اروپا

29 مهر 1398 10:40

شکی وجود ندارد که این روزها مدل داستر پرفروش‌ترین محصول ساخته شده توسط شرکت داچیا بوده و البته میزان استقبال از مدل هاچ‌بک ساندرو نیز دستکمی از این خودرو ندارد.

داچیا با وجود ثبت رقم 51,692 دستگاهی فروش که نسبت به قبل 5.5 درصد افزایش داشته، باز هم نتوانسته در میان برندهای برتر خودروساز در قاره اروپا جایگاهی بهتر از نهم به دست آورد.اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو مدل در ماه آگوست سال جاری میلادی در میان 5 خودروی پرفروش در بازار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده توسط JATO Dynamics، داستر توانست در پایان این ماه با فروش 19,451 دستگاه جایگاه دوم را به دست آورد.

مقام اول به فولکس‌واگن گلف رسیده که توانسته 26,411 مشتری را به سوی خود جلب نماید. با تمام این‌ها، آمار فروش این هاچ‌بک آلمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی آگوست 2018 به میزان 23.6 درصد کاهش نشان می‌دهد. این مسئله را می‌توان به انتظار بسیاری از خریداران برای معرفی نسل هشتم گلف مرتبط دانست.

مقام سوم به دیگر محصول فولکس‌واگن یعنی مدل T-Roc اختصاص یافته که مدت زیادی از عرضه آن در بازار جهانی نمی‌گذرد. در ماه آگوست از این خودرو به تعداد 18,262 دستگاه به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 27.8 درصدی نشان می‌دهد.

داچیا ساندرو

هاچ‌بک محبوب داچیا یعنی ساندرو با فاصله‌ای کم در تعقیب کراس‌اور فولکس‌واگن حرکت کرده و با فروش 17,764 دستگاه توانسته جایگاه سوم را به دست آورد. افزایش فروش این خودرو نسبت به سال قبل ناچیز و به میزان 2.5 درصد است.

در رتبه پنجم بازهم نام خودروی دیگری از شرکت آلمانی فولکس‌واگن به چشم می‌خورد؛ مدل پولو که برای سال‌های طولانی در فهرست مدل‌های ساخت این شرکت قرار دارد. از این هاچ‌بک جمع‌وجور 16,692 دستگاه به فروش رسیده که متاسفانه 21.2 درصد کاهش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. این مورد می‌تواند برای خودرویی که نسل جدید آن به تازگی و در سال 2018 معرفی شده کمی تعجب‌برانگیز باشد. یکی از دلایل منطقی کاهش استقبال از این مدل را می‌توان به محبوبیت بیشتر مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند نسبت به هاچ‌بک‌ها مرتبط دانست.

داچیا داستر

نکته جالب این است که داچیا با وجود ثبت رقم 51,692 دستگاهی فروش که نسبت به قبل 5.5 درصد افزایش داشته، باز هم نتوانسته در میان برندهای برتر خودروساز در قاره اروپا جایگاهی بهتر از نهم به دست آورد. این موضوع را نیز می‌توان نتیجه تنوع کم محصولات داچیا دانست مخصوصاً این واقعیت که این شرکت رومانیایی تنها یک محصول شاسی‌بلند در فهرست ساخته‌های خود دارد.

اما رنو به عنوان مالک برند داچیا توانسته با ثبت آمار فروش 61,294 دستگاه در جایگاه چهارم خودروسازان برتر قرار گیرد. نباید فراموش کرد که اخیراً این شرکت با کاهش 38.9 درصدی در فروش محصولات خود روبه‌رو بوده است. باید توجه داشت که رقم فروش داچیا فاصله چندانی با رنو نداشته و اگر این شرکت فرانسوی همچنان با عدم موفقیت روبه‌رو باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نه چندان دور داچیا بتواند رنو را پشت سر گذاشته و به پرفروش‌ترین عضو گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی تبدیل شود.

جا دارد به عضو مهم دیگر این گروه یعنی نیسان اشاره کنیم که در بازار خودروی اروپا عملکرد بسیار بدتری نسبت به رنو داشته و با فروش 23,775 دستگاهی خود، 47.1 درصد کاهش استقبال از محصولات خود را شاهد است.

در پایان لازم بذکر است که برندهای اسمارت و سوزوکی با 102 و 40.5 درصد افزایش در آمار فروش، از موفق‌ترین خودروسازان حاضر در اروپا در ماه آگوست بوده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران