خودروی مسابقه‌ای 225 هزار دلاری

بازگشت سالین به پیست با مدل GT4

29 مهر 1398 14:03

پس از معرفی خودروی هیجان‌انگیز و اسپرت سالین 1 در سال 2017، این خودروساز آمریکایی از یک کانسپت مسابقه‌ای جدید رونمایی کرده که قرار است در مسابقات جهانی GT4 حضور پیدا کرده و خاطرات موفقیت‌های سالین در این رقابت‌ها را در اذهان علاقمندان زنده نماید.

پیش‌بینی می‌شود سالین GT4 پس از ورود به خط تولید، قیمتی در حدود 225 هزار دلار داشته باشد.سالین GT4 برمبنای مدل سالین 1 ساخته شده که مجوز تردد در خیابان‌ها را دارد اما شرکت سازنده روی این کانسپت تغییراتی اعمال کرده تا آن را با قوانین مسابقات GT4 مطابقت دهد.

در همان نگاه اول می‌توان ورودی‌های هوا و گلگیر جلو را تشخیص داد که همچون دیفیوزر عقب، برای بهبود آیرودینامیک خودرو کارایی دارند. باله بزرگ عقب نیز برای افزایش نیروی رو به پایین و مطابقت با قوانین مسابقه GT4 نصب شده است.

پشت دو صندلی موجود در کابین، پیشرانه چهار سیلندر 2.2 لیتری توربوشارژر نصب شده که 450 اسب‌بخار قدرت و 474 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قبلاً شاهد نصب این پیشرانه در سالین 1 بوده‌ایم. شاسی سبک وزن و همچنین مواد فیبرکربنی استفاده شده در ساختار کلی خودرو نیز پیش از این در سالین 1 به کار رفته بودند.

سالین GT4

آقای استیو سالین به عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی سالین، این خودروی مسابقه‌ای را به عنوان نمونه‌ای توسعه یافته از مدل 1 توصیف کرده که تمام مشخصات لازم برای شرکت در مسابقات را دارد. وی در ادامه صحبت‌های خود شرکت در مسابقات اتومبیلرانی را جزئی جداناپذیر از هویت برند سالین دانسته و پیست مسابقات را به عنوان محلی برای نمایش توانایی‌های محصولات این برند توصیف کرده است.

سالین GT4 فعلاً در حال گذراندن پروسه دریافت مجوزهای استاندارد بوده و پیش‌بینی می‌شود پس از ورود به خط تولید شرکت سازنده، قیمتی در حدود 225 هزار دلار برای هر نمونه از آن تعیین شود.

دیدگاه کاربران