تصویری از خودروهای باگی در آینده

میتسوبیشی Mi-Tech : یک شاسی‌بلند روباز

2 آبان 1398 10:19

در سالهای اخیر عادت کرده‌ایم که در نمایشگاه‌های خودرو که در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، شاهد معرفی یک کانسپت شاسی‌بلند از سوی شرکت میتسوبیشی باشیم. آخرین نمونه از این دست خودروها را می‌توان عرضه کانسپت Mi-Tech از سوی این شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 دانست، خودرویی با طراحی بسیار متفاوت نسبت به سایر محصولات این شرکت که این ویژگی را به همراه سیستم محرکه پیشرفته در قالب یک شاسی‌بلند کوچک به طور یکجا ارائه می‌کند.

ویژگی های جالب این خودرو تنها به نمای ظاهری محدود نمی‌شود بلکه در زیر کاپوت آن نیز پیشرانه‌ای قرار گرفته که در عوض استفاده از بنزین، به توربین سازگار با سوخت گاز مجهز شده است.ایده شکل‌گیری کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech را می‌توان آفرینش تصویری از خودروهای باگی در آینده دانست که البته با ویژگی‌های شناخته شده طراحی محصولات میتسوبیشی همچون فرم کلی جلوپنجره، ترکیب شده است. طرح چراغ‌های جلو مشابه حرف T در الفبای لاتین بوده که نمایی به شدت نوآورانه به این قسمت بخشیده‌اند. لبه گلگیرها فرمی مستطیل شکل و ابعادی بسیار بزرگ دارند که در هنگام مشاهده نمای جانبی ا میتسوبیشی Mi-Tech بسیار جلب توجه می‌کند.البته در این قسمت غیبت درهای خودرو نیز به نظر می‌آید.

نمای عقب خودرو نیز فرمی شش ضلعی داشته و خروجی‌های اگزوز نیز از همان شکل T پیروی می‌کنند که در نمای جلو شاهد هستیم.

کابین کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech

برخلاف طراحی بدنه میتسوبیشی Mi-Tech که بسیار شلوغ و البته هیجان‌انگیز است، در بخش کابین سعی شده از حداقل تعداد دکمه‌ها و کلیدها استفاده شود تا در این بخش شاهد ظاهری ساده و آرامش بخش باشیم. نکته جالب این است که این خودرو برخلاف بسیاری از مدل‌های امروزی به نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی روی کنسول مرکزی مجهز نیست بلکه در کابین آن تنها صفحه پشت آمپر دیجیتال و یک نمایشگر هداپ بزرگ به چشم می‌خورد که البته این دومی به فناوری واقعیت افزوده مجهز شده است. دکمه‌های بالای کنسول میانی که ظاهری شبیه کیبورد دارند از دیگر نکات قابل توجه طراحی داخلی میتسوبیشی Mi-Tech است.

ساختار قرارگیری پیشرانه میتسوبیشی Mi-Tech

ویژگی های جالب این خودرو تنها به نمای ظاهری محدود نمی‌شود بلکه در زیر کاپوت آن نیز پیشرانه‌ای قرار گرفته که در عوض استفاده از بنزین، به توربین سازگار با سوخت گاز مجهز شده که در حقیقت در نقش یک ژنراتور عمل می‌کند. بنابر اعلام شرکت سازنده، قدرت خروجی این پیشرانه نسبت به وزن و ابعاد آن بسیار خوب بوده و می‌تواند با سوخت دیزل، نفت سفید و یا الکل کار کند. توربین استفاده شده در این پیشرانه بخشی از یک سیستم پلاگین هیبرید است که با یک سیستم پیچیده چهارچرخ محرک و همچنین کالیپر ترمزهای برقی همراه شده است.

فعلاً برنامه‌ای برای تولید مدل Mi-Tech اعلام نشده اما میتسوبیشی به استفاده از فناوری‌های برقی این شاسی‌بلند کوچک در محصولات آتی اذعان کرده است.

دیدگاه کاربران