جعبه‌ای بلند بر روی چهار چرخ

سوپر هایت کی‌واگن، کانسپت جدید میتسوبیشی

3 آبان 1398 18:29

«خودروی کِی» (Kei Car) نوعی کلاس خودروی ژاپنی است که می­‌توان آن را این‌طور تعریف کرد: کوچک‌ترین خودروی سواری که اجازه تردد در بزرگراه را دارد. این کلاس در سال 1949 توسط دولت ژاپن به وجود آمده است. جالب است بدانید طبق قوانین فعلی، حداکثر حجم پیشرانه مجاز برای این نوع خودروها فقط 660 سی‌سی است. این نوع خودروها در ژاپن مشتریان زیادی داشته و فروش بالایی دارند که می­‌توان یکی از دلایل آن را قیمت مناسب خودروهای این کلاس دانست. بیشتر خودروهای این کلاس در ژاپن طراحی و ساخته می‌­شوند.

یکی از خصوصیات مهم محصول جدید میتسوبیشی، فضای کابین جادار آن است، خصوصاً برای سرنشینان عقب. اخیراً میتسوبیشی در نمایشگاه خودروی توکیو از یک مدل کانسپت رونمایی کرده که یک خودروی کی به شمار می­‌رود: میتسوبیشی «سوپر هایت کی‌واگن» (Super Height K-Wagon). در واقع، این کانسپت پیش‌نمایشی از یک خودروی کی جدید است که به زودی توسط میتسوبیشی رونمایی خواهد شد. همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده و از نام این کانسپت هم مشخص است، این خودرو ارتفاع زیادی دارد.

اما یکی از خصوصیات مهم محصول جدید میتسوبیشی، فضای کابین جادار آن است، خصوصاً برای سرنشینان عقب. در واقع، سوپر هایت کی‌واگن از نظر فضای کابین فراتر از یک خودروی کی است. طبق ادعای این خودروساز ژاپنی، درهای عقب این خودرو که به صورت کشویی باز می­‌شوند در میان خودروهای این کلاس از همه ابعاد بزرگتری دارند. علاوه‌براین، سرنشینان عقب فضایی بزرگ در اختیار خواهند داشت.

میتسوبیشی سوپر هایت کی‌واگن

همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، در فضای داخلی این کانسپت ترکیبی از دو رنگ قهوه­ای و نارنجی به چشم می­خورد که سبب شده کابین این خودرو نسبتاً شیک به نظر برسد. استفاده از چرم در قسمت­‌های مختلف هم در زیبایی فضای کابین میتسوبیشی سوپر هایت کی‌واگن بی­‌تاثیر نبوده که شامل صندلی­‌ها، داشبورد و غربیلک فرمان می­‌شود. اما طراحی فضای خارجی این کانسپت ژاپنی را می­‌توان در یک جمله این طور خلاصه کرد: یک جعبه بلند که بر روی چهار چرخ قرار گرفته است.

میتسوبیشی هنوز اطلاعاتی در زمینه پیشرانه سوپر هایت کی‌واگن منتشر نکرده، اما ادعا می‌­کند این خودرو از پیشرانه‌ای با عملکرد بالا بهر­ه می‌برد. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، خودروهای این کلاس حداکثر می­‌توانند یک پیشرانه بنزینی سه سیلندر مجهز به توربوشارژر با 660 سی‌سی حجم داشته باشند. با این حساب، باید بگوییم که ادعای میتسوبیشی درباره پیشرانه این خودرو بسیار خوش‌بینانه به نظر می­‌رسد.

ناگفته نماند که میتسوبیشی سوپر هایت کی‌واگن به قابلیت­‌های ایمنی به منظور جلوگیری از تصادف هم مجهز شده است. این قابلیت‌­ها شامل نوعی سیستم ترمز می­‌شود که هنگام تصادف از شدت ضربه می‌­کاهد.

دیدگاه کاربران