در دو نسخه سدان و استیشن

معرفی سوبارو WRX S4

7 آذر 1400 16:21

پس از رونمایی نسل جدید سوبارو WRX در ایالات متحده، اکنون نوبت به معرفی این خودرو در بازار ژاپن رسیده است، که با همتای آمریکایی خود تنها در دو نکته تفاوت دارد: اول حذف شبرنگ‌های نارنجی از دو سوی بدنه و دوم نصب برف پاک­‌کن عقب!

حذف شبرنگ‌های نارنجی از دو سوی بدنه، نصب برف پاک­‌کن عقب و نشان S4 روی صندوق عقب و البته قرارگیری فرمان در سمت راست کابین را باید به عنوان تفاوت­‌های نسخه ژاپنی WRX S4 برشمرد.مشاهده نصب چنین قطعه­‌ای برای یک خودروی سدان امری تقریباً بی­‌سابقه است. البته سه محصول اشکودا یعنی اوکتاویا، رپید و ساپرب را نباید در این آمار وارد کرد چراکه این محصولات جزء خودروهای لیف­ت‌بک بشمار می‌­آیند. در سال‌های دور، خودروهایی همچون لانچیا فلامینیا، نیسان پریمرا و حتی برخی مدل‌های هوندا سیویک و آکورد هم به این قطعه مجهز بودند. روی شیشه عقب خودروهای کوپه همچون نیسان سیلویا و تویوتا سوئارر هم برف پاک‌کن مشاهده شده است.

غیر از این‌ها، نصب نشان S4 روی صندوق عقب و البته قرارگیری فرمان در سمت راست کابین را باید به عنوان تفاوت­‌های نسخه ژاپنی WRX S4 برشمرد. این خودرو در سرزمین آفتاب تابان به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ با 271 اسب­‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده CVT و سامانه چهارچرخ محرک به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

سوبارو WRX S4 نسخه بازار ژاپن

نسخه استیشن‌واگن WRX S4 که با نام Levorg STI Sport R معرفی شده، با پیشرانه 1.8 لیتری هم قابل خرید است.

یکی از انتقاداتی که به WRX وارد شده، سیستم اطلاعات سرگرمی این خودروست، که از نسل دوم لورگ به عاریت گرفته شده و اصلا شایسته این خودرو نیست. به نظر می‌­رسد سوبارو قصد داشته مشتریان را مجبور به پرداخت مبلغ بیشتر برای سفارش نمونه پیشرفته­‌تر با نمایشگر لمسی عمودی کند.

سوبارو WRX S4 نسخه بازار ژاپن

قیمت پایه سوبارو WRX S4 در بازار ژاپن از 31,500 دلار آغاز شده و تا 37,600 دلار برای کامل‌ترین نسخه افزایش می­‌یابد. این رقم برای مدل‌های لورگ STI Sport R و R EX به ترتیب 34,600 و 37,600 دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران