تنها برای علاقمندان بازی گرن‌توریسمو

رونمایی از هایپر خودروی برقی جگوار

4 آبان 1398 15:30

جگوار تصاویری از اولین هایپر خودروی برقی طراحی شده توسط خود را منتشر کرده است. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این خودرو قرار نیست تولید و به خیابانها وارد شود بلکه به صورت کاملاً انحصاری برای حضور در بازی Gran Turismo Sport طراحی شده و در حد تصاویر گرافیکی باقی خواهد ماند.

افرادی که به انجام بازی Gran Turismo Sport علاقمند باشند، می‌توانند از اواخر ماه نوامبر سال جاری اقدام به دانلود این سوپراسپرت جگوار نموده و از رانندگی مجازی با آن لذت ببرند.براساس اعلام شرکت سازنده، جگوار Vision Gran Turismo یک سوپرخودروی برقی و آینده‌نگرانه بوده که در ساخت آن از خودروهای مسابقه‌ای افتخارآفرین و قدیمی این شرکت همچون مدل‌های سریC-Type   و D-Type الهام گرفته شده است.

جگوار ادعا کرده که این خودروی مجازی نیروی خود را از سه موتور برقی تامین می‌کند که در مجموع 1006 اسب‌بخار قدرت و 1200 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. یکی از موتورها روی محور جلو و دوتای دیگر روی محور عقب نصب شده‌اند. جدیدترین هایپر خودروی طراحی شده توسط جگوار با قدرتی که در اختیار دارد، قادر است ظرف کمتر از 2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و پس از آن سرعت خود را تا 322 کیلومتر برساعت افزایش دهد.

هایپر خودروی برقی جگوار

شاسی سبک وزن درنظرگرفته شده برای این خودروی فوق‌العاده از نوع مونوکوک و از جنس کامپوزیت‌های فیبرکربن بوده و به گونه‌ای طراحی شده که وزن 1400 کیلوگرمی این خودرو را به صورت مساوی روی محورها تقسیم نماید.

فرم بدنه جگوار Vision Gran Turismo کوپه به‌گونه‌ای شکل گرفته که کمترین مقاومت در برابر جریان هوا را داشته و همچنین در سرعت‌های بالا نیروی روبه پایین لازم بر بخش عقب اعمال شود.

در فضای کابین تمرکز اصلی بر راننده بوده و میان او و سرنشین جانبی از طریق یک جداکننده، فضایی کاملاً مجزا پدید آمده است.

کابین هایپر خودروی برقی جگوار مخصوص بازی گرن توریسمو

آقای Julian Thomson به عنوان مدیر طراحی برند جگوار، طراحی این خودروی هیجان‌انگیز را به عنوان فرصتی منحصربه‌فرد برای طراحان جوان و تازه‌کار این برند دانسته تا در عین شکل دادن به خودرویی که وارث افتخارات گذشته است، مرزهای طراحی را جابه‌جا کرده و به سوی آینده حرکت کنند.

وی حاصل کار نهایی را خودرویی فوق‌العاده توصیف کرده که در عین جدید بودن، کاملاً به عنوان محصولی از جگوار قابل شناسایی است.

افرادی که به انجام بازی Gran Turismo Sport علاقمند باشند، می‌توانند از اواخر ماه نوامبر سال جاری اقدام به دانلود این سوپراسپرت جگوار نموده و از رانندگی مجازی با آن لذت ببرند.

دیدگاه کاربران