• جگوار ويژن گرن‌توريسمو رودستر
  • جگوار ويژن گرن‌توريسمو رودستر
  • جگوار ويژن گرن‌توريسمو رودستر
  • جگوار ويژن گرن‌توريسمو رودستر
  • جگوار ويژن گرن‌توريسمو رودستر

خودرویی رودستر با الهام از D-Type

نگاهی به نماینده جدید جگوار در گرن‌توریسمو

22 اسفند 1400 19:39

گرن‌توریسمو به عنوان یک بازی ویدیویی، سال‌هاست که طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده ولی به نظر می‌­رسد که درنظر شرکت‌های خودروسازی، گرن‌توریسمو چیزی فراتر از یک بازی باشد. شاهد این مدعی را می‌­توان در طراحی محصولات اختصاصی برای حضور در این بازی دانست، که در سال‌های اخیر، جدی‌­تر هم شده است.

فرم بدنه با نهایت توجه به علم آیرودینامیک شکل گرفته و باله عقب نیز یادآور برنده قدیمی مسابقات لمان یعنی D-Type است.آخرین نمونه از این موارد، جگوار Vision Gran Turismo رودستر است که پس از معرفی همتای کوپه خود و البته مدل Gran Turismo SV در سال‌های 2019 و 2020، به عنوان سومین عضو از سری Vision به علاقمندان معرفی شده است.

جگوار Vision Gran Turismo رودستر که در هفتمین نسخه از این بازی حضور خواهد داشت، یک خودروی مسابقه­‌ای برقی و تک‌­نفره است که با الهام از فرم دو خودروی قبلی شکل گرفته است، اما طرح مدل افسانه­‌ای D-Type را نیز می‌توان تشخیص داد.

همچون دو مدل قبلی، برای جنس بدنه این خودرو، کامپوزیت فیبرکربن و برای رینگ‌های آن آلومینیوم درنظر گرفته شده است، هرچند که چراغ‌های دایره‌­ای شکل روی جلوپنجره و نوار چرمی دست­دوز روی گلگیرهای جلو را باید منحصر به نسخه رودستر دانست.

فرم بدنه با نهایت توجه به علم آیرودینامیک شکل گرفته و باله عقب نیز یادآور برنده قدیمی مسابقات لمان یعنی D-Type است.

جگوار ویژن گرن‌توریسمو رودستر

سه موتور برقی به همراه سامانه چهارچرخ محرک برای این جگوار مسابقه­‌ای درنظر گرفته شده است، که 1006 اسب­‌بخار قدرت و 1200 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار آن قرار داده و امکان شتابگیری تا سرعت صد کیلومتر برساعت را ظرف کمتر از 2 ثانیه فراهم می‌­کند. حداکثر سرعت نیز 322 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

جگوار اعلام نموده که نسل تازه‌­ای از باتری لیتیوم-یون و همچنین تقسیم وزن 50-50 درصدی برای این رودستر درنظر گرفته است، تا از شعاع حرکتی و هندلینگ مناسب آن در دنیای مجازی اطمینان حاصل کند.

آقای Oliver Cattell-Ford که وظیفه طراحی ظاهری این خودرو را برعهده داشته، طرح خودروهای مجازی برای حضور در بازی گرن‌توریسمو را پروژه‌ای رویایی توصیف کرده که از سال 2019 آغاز شده و اکنون با معرفی سومین عضو از این مجموعه سه‌­گانه، به پایان رسیده است.

دیدگاه کاربران