حضور خودروی مجازی در دنیای واقعی

معرفی جگوار Vision Gran Turismo SV

27 آذر 1399 18:00

شرکت جگوار در اکتبر 2019 با معرفی یک خودروی اسپرت مخصوص بازی گرن‌توریسمو، به جرگه خودروسازانی پیوست که در دنیای مجازی هم محصولی برای عرضه دارند. اکنون این شرکت نمونه اندازه واقعی از این مدل را معرفی کرده تا علاقمندان تصویر ذهنی کامل‌تری از آن پیدا کنند.

قوای محرکه Vision Gran Turismo SV از چهار موتور الکتریکی تامین می‌شود که به صورت تئوری، 1877 اسب‌بخار قدرت و 3360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کندجگوار اعلام کرده هرچند در فرم بدنه آوانگارد این ابرخودروی برقی نشانه‌­هایی از مدل‌های C-Type , D-Type , XJR-9 و XJR-14 دیده می­‌شود اما این خودرو نماینده مدل‌های مسابقه‌­ای آینده خواهد بود. طراحی این خودرو در فضای مجازی به یاری فناوری بکارگرفته شده در فرمول E و جدیدترین ابزار شبیه‌سازی انجام شده است.

قوای محرکه Vision Gran Turismo SV از چهار موتور الکتریکی تامین می‌شود که به صورت تئوری، 1877 اسب‌بخار قدرت و 3360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و خودروی مجازی جگوار را ظرف تنها 1.65 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این ابرخودروی برقی 410 کیلومتر برساعت برآورد شده است.

برخلاف آنچه که شاید از تصاویر برداشت شود، Vision Gran Turismo SV خودروی کوچکی نیست چراکه 5.54 متر طول دارد و فاصله میان محورهای آن برابر با 2.72 متر است.

جگوار Vision Gran Turismo SV

برخلاف کانسپتی که سال گذشته معرفی شد و از پسوند SV در انتهای نام خود بی­‌بهره بود، نمونه جدید به ورودی هوای جدید جلو و باله بزرگ عقب مجهز شده که ضریب درگ آن را به 0.398 رسانده است. به لطف این قطعات آیرودینامیکی، در سرعت 322 کیلومتر برساعت نیرویی برابر با 483 کیلوگرم در جهت پایین روی بدنه این سوپراسپرت مجازی وارد خواهد شد.

همچون سایر خودروهای مفهومی حاضر در بازی گرن‌توریسمو، محصول چهارچرخ محرک جگوار هم شانسی برای ورود به خط تولید ندارد و تنها در دنیای مجازی قلب علاقمندان را به هیجان خواهد آورد. پیش‌بینی می­‌شود از سال 2021 شاهد ورود این خودرو به بازی مخصوص پلی استیشن باشیم.

دیدگاه کاربران