در تیراژ محدود به مناسبت 70 سالگی موسس

معرفی نسخه‌ای خاص از دانکروورت D8 GTO

5 آبان 1398 19:10

شرکت دانکروورت بالاخره مشخصات فنی مدل D8 GTO-JD70 را منتشر کرد، خودرویی تولید محدود که مدتی پیش و در ماه آگوست معرفی شد.

تنها 70 نمونه از مدل D8 GTO-JD70 با قیمت پایه 181,240 دلار به بازار عرضه خواهد شد.این خودروی اسپرت و سبک وزن در حقیقت به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالگرد تولد بنیانگذار این شرکت یعنی آقای Joop Donkervoort ساخته شده و در میان مدل‌های مشابه خود، بالاترین سطح عملکرد فنی را ارائه می‌کند.

قدرت این خودرو از پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر توربوشارژ تامین می‌شود که 415 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده پنج سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. از میان مهمترین بهسازی‌های فنی اعمال شده روی مدل D8 GTO-JD70 می‌توان به سیستم اگزوز جدید، میل موج‌گیرهای قابل تنظیم روی محور عقب و جلو و همچنین میله‌های جاذب ضربه اشاره کرد که در سه جهت عمل می‌کند.

این شرکت خودروسازی کوچک و اهل آلمان اعلام کرده که جدیدترین محصولش می‌تواند در هنگام عبور از پیچ‌های مسیر، شتاب جانبی 2G را تحمل نماید که رقمی بسیار قابل توجه است. رقم مذکور در هنگام کاهش سرعت به 1.65G و در خط مستقیم به 1.02G خواهد رسید. به لطف اعمال تغییر روی طراحی نمای جلوی خودرو و گلگیرها، آیرودینامیک D8 GTO-JD70 بهتر از قبل شده و با تجدیدنظر روی برخی قطعات، نیروی رو به پایین در محور عقب به میزان 80 کیلوگرم و روی محور جلو 50 کیلوگرم افزایش یافته است. روی محور عقب دیفیوزر جدیدی نیز نصب شده که طراحی چشمگیری دارد. بیش از 95 درصد قطعات بدنه این خودرو از فیبرکربن ساخته شده که در نتیجه وزن کلی آن چیزی کمتر از 700 کیلوگرم است.

نسخه‌ای خاص از دانکروورت D8 GTO

آقای Denis Donkervoort به عنوان مدیر اجرایی برند دانکروورت اعتقاد دارد که عملکرد فنی این خودرو چیزی ورای خودروهای متداول بوده و به همین دلیل است که این شرکت اقدام به اعلام ارقام مربوط به شتاب G کرده تا بتواند قابلیت‌های این مدل را راحت‌تر معرفی نماید. وی این خودرو را محصول سال‌ها تجربه شرکت سازنده از شرکت در پیست‌های مسابقه، صحبت با مالکان خودروها و همچنین اعمال نظرات شخصی بنیان‌گذار شرکت دانسته است.

تنها 70 نمونه از مدل D8 GTO-JD70 با قیمت پایه 181,240 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران