ترکیب اژدها، مار وحشی و اسب سرکش

ویرایش جدید شلبی GT500

16 آبان 1398 11:58

نمایشگاه امسال SEMA مانند تمام ادوار گذشته‌اش با رونمایی از خودروهای ماجراجو همراه شده است. بی‌شک یکی از بهترین رونمایی‌های امسال فورد موستانگ شلبی بوده است. خودرویی که با نام GT500 Dragon Snake شناخته می‌شود.

شلبی برای این خودرو از همان پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل قبلی استفاده کرده است. که حالا با اعمال تغییراتی توانسته 800 اسب‌بخار قدرت فراهم کند.نگاه کردن به ظاهر این خودرو کافی است تا بفهمیم با چه سوپراسپرت خاصی روبه‌رو هستیم. بادی‌کیت سنگینی که روی این فورد موستانگ تعبیه شده علاوه‌بر افزایش قابلیت‌های آیرودینامیک، چهره بسیار جسور و دلهره‌آوری پیدا کرده است.

ویرایش جدید این خودرو روی شاسی همان شلبی GT500 اسطوره‌ای طراحی شده تا قابلیت‌های برجسته فنی آن هم‌چنان حفظ شود. کاپوت، بال عقب، گلگیر، رکاب و فلاپ‌ها همگی از جنس فیبر کربن هستند تا وزن خودرو بیش از پیش کاهش پیدا کند.

همانطور که گفته شد، شلبی برای این خودرو از همان پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل قبلی استفاده کرده است. پیشرانه‌ای که به راحتی 760 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. اما حالا با اعمال تغییراتی توانسته 800 اسب‌بخار فراهم کند.

با به دست آوردن گشتاور 850 نیوتن‌متری شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه‌ای ثبت شده است. این را هم بدانید بد نیست که زمان پیمایش یک‌چهارم مایل یا 400 متر این خودرو 10.7 ثانیه ثبت شده است.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قیمت این خودرو حدود 70 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران