دارای پیشرانه‌ای قدرتمند به لطف سوپرشارژر راش

نسخه‌ای خاص از فورد موستانگ در سما 2019

17 مهر 1398 11:41

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه سما ((SEMA، قلب طرفداران خودروهای اسپرت به تپش می‌افتد. درهای این نمایشگاه خیره‌کننده قرار است از تاریخ 5 نوامبر به روی علاقمندان باز شود. در میان انبوهی از مدل‌های متنوع که قرار است در این رویداد ویژه خودی نشان دهند، یک فورد موستانگ هم وجود دارد که اکنون یعنی چند روز مانده به افتتاح نمایشگاه از زیر سایه بیرون آمده تا برای رقبا شاخ و شانه بکشد. در این خودرو می‌توان عملکرد فنی یک خودروی مدرن را در کنار عناصر طراحی ظاهری یک مدل قدیمی به صورت همزمان مشاهده کرد.

مهم‌ترین مشخصه این فورد موستانگ خاص در زیر کاپوت آن قرار گرفته؛ یعنی همان پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری فورد که به سوپرشارژر راش مجهز شده و قدرتی برابر با 700 اسب‌بخار دارد.ایده اصلی شکل‌گیری این خودرو توسط دو نفر ساخته و پرداخته شده: Ryan Blaney که به عنوان یکی از مستعدترین رانندگان مسابقات ناسکار شناخته می‌شود و همچنین Larry Chen که یکی از عکاسان مشهور است.

این قورد موستانگ منحصربه‌فرد به پوششی با رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید مزین شده که می‌توان آن را الهام گرفته از فورد GT40 هایی که در مسابقات 24 ساعته دیتونا در سال 1966 ظاهر شدند، دانست. این خودروی هیجان‌انگیز که توسط Khyzyl Saleem طراحی شده، به رینگ‌های 20 اینچی پهن Fifteen52 Podium سوپر تورینگ و سیستم تعلیق ST مجهز گشته که ترکیب این‌ها با یکدیگر، ظاهری خاص به آن بخشیده است.

اما مهم‌ترین مشخصه این فورد موستانگ خاص در زیر کاپوت آن قرار گرفته؛ یعنی همان پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری فورد که به سوپرشارژر راش مجهز شده و قدرتی برابر با 700 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 827 نیوتن‌متر تولید می‌کند، چیزی بسیار بیشتر از خروجی استاندارد این پیشرانه که برابر با 460 اسب‌بخار قدرت و 570 نیوتن‌متر گشتاور است. این نیروی حیرت‌آور در کنار سیستم اگزوز مگنا فلو و ترمزهای تقویت شده Wilwood و البته جعبه‌دنده شش سرعته دستی قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید که موسسه Galpin که در لوس‌آنجلس واقع شده، کارهای مربوط به پوشش داخلی این خودرو را انجام داده است.

تیونینگ فورد موستانگ برای نمایشگاه سما 2019

فضای داخلی فورد موستانگ موردنظر به گونه‌ای تغییر یافته که شایسته یک خودروی مسابقه‌ای باشد اما جزئیاتی جالب نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به صندلی‌های مسابقه‌ای NRG، فرمان مشابه خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات ناسکار و کمربند ایمنی شش نقطه‌ای اشاره کرد.

این فورد موستانگ منحصربه‌فرد قرار است روز یکشنبه 13 اکتبر و قبل از افتتاح نمایشگاه SEMA به معرض نمایش درآید.

دیدگاه کاربران