شاهکار تویوتا در نمایشگاه سما 2019

آوالون TRD Pro رونمایی شد

16 آبان 1398 18:20

تویوتا برای حضور در نمایشگاه سما 2019، سدان معقول و خانوادگی آوالون را به یک سوپراسپرت واقعی تبدیل کرده است.

تویوتا آوالون جدید رکوردی سریع‌تر از پورشه 911 کررا و آئودی R8 را در این پیست مسابقه ثبت کرده است. بخش ریسینگ تویوتا موسوم به TRD توانست در پیست Willow Springs به رکوردی خیره‌کننده با همین خودرو دست پیدا کند. تویوتا آوالون جدید اگرچه به نظر نمی‌رسد ولی رکوردی سریع‌تر از پورشه 911 کررا و آئودی R8 را در این پیست ثبت کرده است.

سدان بحث‌برانگیز تویوتا می‌تواند 330 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل خود بیرون بکشد. به منظور افزایش بازده سیستم تنفس این خودرو از اگزوزهای استیل استفاده شده است. هم‌چنین روی آن سیستم محدودکننده دیفرانسیل مسابقه‌ای نصب شده است.

تویوتا آوالون TRD Pro

درست مثل یک خودروی مسابقه‌ای حرفه‌ای برای رانندگی این تویوتا آوالون چند مُد مختلف در نظر گرفته شده است که تاثیر مستقیمی روی کارایی سیستم تعلیق دارد. از سوی دیگر انتخاب تایرهای 275.35 میلی‌متری 18 اینچی گودیر مدل Supercar 3R نشان می‌دهد که این خودرو حقیقتاً برای پیست طراحی شده است.

تویوتا برای کاهش وزن هرچه بیشتر این آوالون قدرتمند از کاپوت فیبر کربنی و برخی از المان‌های آلومینیومی استفاده کرده است. اقدامات در ظاهر ساده‌ای که باعث شده وزن خودرو تا 68 کیلوگرم کاهش پیدا کند.

مدیر اجرایی بخش TRD تویوتا درباره این خودرو می‌گوید آوالون جدید می‌تواند تمام طول روز را دور پیست Sonoma پیمایش داشته باشد.

دیدگاه کاربران