جذابیت ظاهری بیشتر برای هیبریدی پرفروش

تویوتا پریوس فیس لیفت با تیونینگ TRD

7 دی 1397 16:49

TRD که نام آن برگرفته از Toyota Racing Development است، تیونری متعلق به شرکت تویوتا است که روی مدل‌های مختلف تویوتا و لکسوس کار می‌کند. TRD با بیش از 64 سال قدمت، در تاریخ 7 ژوئن سال 1954 میلادی تاسیس شده است.

تویوتا قصد دارد با نمایش پریوس فیس‌لیفت در نمایشگاه اتوسالن توکیو، قطعات TRD را در معرض نمایش عموم قرار دهد.همانطور که می‌دانید، شرکت تویوتا ماه گذشته در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از نسخه فیس‌لیفت تویوتا پریوس رونمایی کرده است. اکنون TRD اقدام به عرضه قطعاتی برای این خودرو کرده که ظاهر آن را کمی اسپرت‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهند.

این لوازم جانبی TRD که هم‌اکنون در ژاپن برای پریوس فیس‌لیفت عرضه می‌شوند، بیشتر مربوط به فضای خارجی این خودرو می‌شوند. البته مشتریان پریوس فیس‌لیفت می‌توانند قطعات مربوط به بهبود آیرودینامیک خودرو را به صورت مجزا و یا بخشی از یک پکیج سفارش دهند.

مشتریان پریوس فیس‌لیفت می‌توانند لوازم TRD مختلفی را سفارش دهند که عبارتند از:

  • یک اسپویلر اسپرت برای قسمت جلو
  • رکاب‌های جانبی با عرض بیشتر
  • سپر جدید عقب به همراه یک دیفیوزر مرکزی
  • پوشش‌های آیرودینامیک برای آیینه‌های جانبی
  • قطعات تزئینی مشکی رنگ برای سپر جلو
  • دیفیوزر بر روی سقف خودرو
  • سیستم اگزوز دوگانه
  • محافظ سپر عقب
  • قطعاتی تزئینی با آرم TRD برای دستگیره درها
  • مجموعه‌ای از رینگ‌های آلومینیومی از 15 تا 18 اینچی

TRD برای فضای داخلی پریوس فیس‌لیفت امکانات کمتری در نظر گرفته است که شامل 3 مورد می شود. یکی از این موارد دکمه خاموش و روشن کردن پیشرانه به رنگ قرمز با آرم TRD است. همچنین امکان سفارش آفتاب‌گیر هم برای این خودرو وجود دارد.

TRD در زمینه عملکرد نیز مانند فضای داخلی موارد اندکی را در نظر گرفته است. اولین مورد که مربوط به سیستم تعلیق پریوس می شود، میله کنترل کننده حرکت (Motion Control Beam) نام داشته و 724 دلار قیمت دارد. این قطعه علاوه‌بر بهبود کیفیت سواری خودرو، چسبندگی تایرها را نیز هنگام پیچیدن افزایش می‌دهد. مورد دوم که 543 دلار قیمت داشته و مربوط به بخش شاسی پریوس می شود، اصطلاحاً Member Brace Set نام دارد. این مورد شامل صفحاتی فولادی می‌شود که سیستم تعلیق، فرمان و بدنه را به هم متصل کرده و مقاومت خودرو در برابر خم شدن و پیچش را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، تکان‌های اضافی کنترل شده و سیستم تعلیق عملکرد بهتری خواهد داشت.

اگرچه هم‌اکنون امکان سفارش قطعات TRD ذکر شده برای تویوتا پریوس فیس‌لیفت وجود دارد، اما این شرکت ژاپنی قصد دارد با نمایش پریوس فیس‌لیفت با این قطعات در نمایشگاهی به نام اتوسالن توکیو (Tokyo Auto Salon)، آن‌ها را در معرض نمایش عموم قرار دهد. نمایشگاه اتوسالن توکیو هر سال در ماه ژانویه در ژاپن برگزار می‌شود و تاریخ شروع آن برای سال 2019 از 11 ژانویه خواهد بود.

بد نیست بدانید تویوتا پریوس مدل 2019 برای اولین بار در آمریکا با سیستم تمام چرخ محرک (AWD) به عنوان یک آپشن عرضه می‌شود. تویوتا این سیستم را AWD-e نامیده است که با اضافه کردن یک موتور برقی دیگر، تا سرعت 69 کیلومتر برساعت نیروی لازم برای حرکت چرخ‌های عقب را فراهم می‌کند. اما نکته مهم در خصوص این سیستم جدید این است که توسط آن حتی در مسیرهای برفی هم می‌توانید به مصرف سوخت فوق‌العاده 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا کنید.

در حال حاضر اکثر رقبای پریوس دیفرانسیل جلو هستند و همین سبب می‌شود پریوس جدید بتواند در مناطق سردسیر فروش بهتری را تجربه کند. طبق پیش‌بینی شرکت تویوتا، چیزی در حدود یک چهارم فروش پریوس جدید متعلق به نسخه تمام چرخ محرک خواهد بود. تویوتا مدعی است پریوس مدل 2019 یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای تمام چرخ محرک در بازار آمریکا محسوب می‌شود.

البته تغییرات پریوس مدل 2019 فقط به سیستم تمام چرخ محرک جدید محدود نمی‌شود، بلکه این شرکت ژاپنی آن را فیس‌لیفت هم کرده است. اگرچه هنوز هم نمی‌توان این خودرو را زیبا یا جذاب دانست، اما باید بگوییم این فیس‌لیفت سبب شده پریوس جدید نسبت به مدل قبلی ظاهری قابل تحمل‌تر داشته باشد. به علاوه، تویوتا دو رنگ آبی و قرمز جدید هم به مدل 2019 اضافه کرده است.

دیدگاه کاربران